A A+ A++

Mieszkańcy miasta i powiatu wrócili do inspektoratu ZUS, po tym jak 4 maja urząd przywrócił bezpośrednią obsługę klientów. Tylko w poniedziałek i wtorek doradcy ZUS w Nysie udzielili wsparcia ponad 320 osobom.

Po kilkutygodniowej przerwie mieszkańcy Nysy i okolic ponownie mogą skorzystać z usług doradców emerytalnych, zapytać o zasiłki oraz złożyć dokumenty nie tylko w skrzynce podawczej, ale bezpośrednio u pracowników ZUS.

W dwa dni od otwarcia sali obsługi w nyskim inspektoracie doradcy udzielili wsparcia ponad 320 osobom,  głównie seniorom, którzy załatwiły sprawy związane z emeryturami i rentami. Wiele osób korzystało z usług doradców dla pracodawców i pracowników oraz składało dokumenty o zasiłki, głównie chorobowe i opiekuńcze.

Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego

Jak podkreśla ZUS, więcej osób niż zwykle zainteresowanych jest założeniem i korzystaniem z Platformy Usług Elektronicznych. Dzięki platformie niemal każdy dorosły może załatwić szereg spraw w ZUS online, bez wychodzenia z domu. W pierwszym kwartale br., swoje konto na PUE ZUS utworzyło ponad 1400 użytkowników z regionu, a z tej formy kontaktu z ZUS korzysta już teraz prawie 54 tys. klientów w województwie.

Placówki ZUS w województwie opolskim, w tym nyski inspektorat są otwarte czyli od 8:00 do 15:00, natomiast w poniedziałki do godz. 18:00. Nadal będą obowiązywać zasady bezpieczeństwa czyli zachowanie co najmniej 1,5 m odstępu między klientami, obsługa jednej osoby przy stanowisku  z wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnościami, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem.

– Tak znaczna liczba osób, które odwiedziły nasze placówki i nadal to robią świadczy o tym, że mieszkańcy w regionie cenią osobisty kontakt z naszymi ekspertami. Jednocześnie dziękujemy za wyrozumiałość wobec obostrzeń, które ciągle stosujemy w naszych placówkach oraz za respektowanie wskazówek pracowników. To wszystko dla wzajemnego bezpieczeństwa. Dziękujemy też za to, że osoby które przychodzą do nas załatwić sprawy zachowują się odpowiedzialnie, chociażby zasłaniając usta i nos – Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.

Sebastian Szczurek

regionalny rzecznik prasowy ZUS

województwa opolskiego

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTragedia na Przylesiu – skoczyła z 9 pietra
Następny artykułDzień Godności zdalnie