A A+ A++

W niedzielę wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Z punktu widzenia Krakowa najważniejsze zmiany dotyczą linii do Wieliczki i do Katowic.

Pierwszą zmianę pasażerowie mogli poczuć już kilka dni temu – od 6 grudnia, po dwutygodniowej przerwie, znów można dojechać pociągiem do Wieliczki. Od niedzieli połączeń będzie więcej.

– Na trasie SKA1 na odcinku Kraków Główny – Wieliczka Rynek-Kopalnia od 11 grudnia w porannym i popołudniowym szczycie zostanie zwiększona częstotliwość kursowania pociągów – informują Koleje Małopolskie. – Z Wieliczki Rynek-Kopalnia w kierunku stacji Kraków Główny i Kraków Lotnisko w godzinach 5:10 – 10:11 oraz 14:10 – 19:09 pociągi będą odjeżdżać co 30 minut. W kierunku przeciwnym, czyli z Krakowa Głównego w stronę Wieliczki odjazdy z taką samą częstotliwością będą realizowane w godzinach 6:38 – 9:38 oraz 13:37 – 19:40 – wylicza przewoźnik. Liczba połączeń między Krakowem a Wieliczką zwiększy się z obecnych 38 do 58.

Koniec prac w Płaszowie

Niedziela przyniesie też zakończenie prac przy przebudowie stacji Kraków Płaszów. W tym tygodniu trwały ostatnie przygotowania do uruchomienia peronu nr 2. Teraz przypomina on już sąsiednie – przebudowany peron nr 3 oraz wybudowany od zera peron nr 4. Platforma jest dłuższa i wyższa niż przed przebudową, wyposażona w udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i tablice dynamicznej informacji pasażerskiej.

Sporą zmianą w porównaniu ze stanem sprzed rozpoczęcia prac jest nowe przejście podziemne – szersze i wyposażone w windy.

– Druga najważniejsza stacja w Krakowie będzie teraz znacznie lepiej służyć pasażerom. Nowe perony są dostępne dla wszystkich grup użytkowników, a zadaszenie przyda się w czasie deszczu czy upałów – podkreśla Piotr Hamarnik. – Oprócz tego, co widać z punktu widzenia pasażera, na stacji wprowadziliśmy też nowości ważne dla obsługi ruchu kolejowego, m.in. nowe urządzenia systemu sterowania ruchem. Od niedzieli stacja obsłuży więcej połączeń – mówi.

Szybciej do Katowic

Nowy rozkład przyniesie też zmiany w ruchu pociągów dalekobieżnych. Jak informuje spółka PKP Intercity, liczba pociągów obsługujących Kraków zwiększy się z obecnych z 63 do 69. – Więcej pociągów połączy Kraków ze stolicą – w czasie ferii zimowych i letnich wakacji będzie ich nawet 30. Liczba połączeń EIP na tej trasie zwiększy się z 10 do 14, zapewniając m.in. wyjazd ze stolicy do Krakowa po godzinie 16:00 – zwraca uwagę spółka.

W nowym rozkładzie jazdy pojawi się nowe połączenie Kraków – Wilno – Kraków, które umożliwi podróże między Polską a Litwą z jedną przesiadką. Zapewni je pociąg IC Hańcza kursujący do tej pory pomiędzy Krakowem a Suwałkami.

Ważnym krokiem będzie zwiększenie prędkości pociągów kursujących na trasie pomiędzy Krakowem a Katowicami. Obecnie najszybszy pociąg pokonuje tę trasę w 52 minuty, teraz uda się przekroczyć kolejną barierę i skrócić ten czas do 48 minut. Krócej będzie trwała również podróż w przypadku pozostałych połączeń. – To kolejny pozytywny efekt modernizacji linii łączącej Kraków ze Śląskiem – mówi Piotr Hamarnik.

Czekając na cztery tory

W centrum Krakowa wciąż trwają prace przy modernizacji linii kolejowej. Dokończenie budowy mostu na Wiśle i odbudowy wiaduktu nad ul. Grzegórzecką umożliwi poprowadzenie ruchu pociągów po czterech, a nie po dwóch torach. Można się spodziewać, że czerwcowa zmiana rozkładu przyniesie zwiększenie liczby połączeń w Krakowie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGoogle Chrome obiecuje mniej żreć
Następny artykułEBL: BM Stal Ostrów Wielkopolski – Enea Zastal BC Zielona Góra. Transmisja TV i stream online