A A+ A++

Polska premiera Opla Astry za nami. Czy to na zdjęciach, czy na żywo, auto prezentuje się bardzo atrakcyjnie, szczególnie w porównaniu do dosyć nijakich poprzedników. Pas przedni w stylu Opel Vizor, kanciaste przetłoczenia nadwozia i wąskie tylne lampy, nieco przypominające Golfa, robią dobre wrażenie.

REKLAMA

fot. materiały prasowe

Opel Astra 2022

Opel Astra – nadwozie i wnętrze

Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest zatem tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się z kolei o 13 mm do 2675 mm. W muskularnej i solidnej bryle pięcioosobowego nadwozia nie zabrakło miejsca na praktyczny 422-litrowy bagażnik z regulowaną podłogą, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć aż do 1250 litrów pojemności. Niedługo po premierze pojawi się jeszcze wersja kombi, w której bagażnik ma być wręcz przepastny.

Opel Astra 2022fot. materiały prasowe

Opel Astra 2022

Nowa Astra jest oparta na uniwersalnej platformie EMP2 trzeciej generacji, tej samej co bliźniaczy konstrukcyjnie nowy Peugeot 308, co pozwala zastosować różnego rodzaju napędy – od spalinowych, poprzez hybrydy plug-in, aż po w pełni elektryczny wariant. Producent zapewnia przy tym, że od początku prac rozwojowych koncentrowano się na tym, żeby Astra oferowała kompromis między komfortem i dynamiką oraz żeby była „Autobahnproof”, nadając się do dalszych podróży.

Układ kierowniczy oraz zawieszenie i podwozie, z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu, zaprojektowano z myślą o maksymalnym ograniczeniu poprzecznych przechyłów nadwozia. Nowy model wyróżniać się ma przy tym stabilnością zarówno w czasie jazdy na wprost, jak i przy pokonywaniu zakrętów. Sztywność skrętna nowej Astry wzrosła aż o 14 proc. w porównaniu z poprzednią generacją.

Opel Astra 2022materiały prasowe

Opel Astra 2022

Przechodząc do kabiny – deska rozdzielcza trąci rozwiązaniami z siostrzanej marki koncernu Stellantis, Citroena, choć na plus Opla zaliczamy pozostawienie sporej liczby fizycznych przycisków do obsługi najważniejszych funkcji, w tym systemu klimatyzacji. Dużo jest prostych, kanciastych linii, a uwagę zwracają wyświetlacze Pure Panel pozbawione daszków. Nie są one potrzebne nawet w słoneczny dzień ze względu na dodatkową antyrefleksyjną warstwę wbudowaną w ekrany.

Opel Astra – napędy

Opel Astra 2022fot. materiały prasowe

Opel Astra 2022

Opel zaoferuje nową Astrę jako hybrydę plug-in w dwóch wersjach różniących się osiągami, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczną Astrę-e. Ponadto dostępne będą wersje z silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz przekładniami o obniżonym tarciu wewnętrznym: sześciobiegową skrzynią manualną i ośmiobiegowym automatem. Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 110 KM do 225 KM (łączna moc systemowa napędu plug-in hybrid).

Opel Astra – sprzedaż i ceny

Produkcja nowej Astry rusza jeszcze w tym roku, a pierwsze egzemplarze mają trafić do sprzedaży w pierwszych tygodniach 2022 roku. Zobaczymy jednak, jak wyglądać będzie sytuacja z dostawami półprzewodników, których braki paraliżują obecnie produkcję samochodów (i nie tylko). Ceny? W Niemczech bazowy model ze 110-konnym silnikiem 1.2 Turbo wyceniono na 22 645 euro, czyli nieco ponad 103 tys. złotych. W Polsce spodziewamy się podstawowej ceny bliżej wartości 90 tys. złotych, czyli podobnie jak w przypadku bliźniaczego Peugeota 308.

Zamów e-wydanie magazynu “auto motor i sport” – teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKatowicki ogólniak bez ogrzewania i rozgrzebany w remoncie. A w środku uczy się młodzież
Następny artykułKoncerny tytoniowe protestują przeciwko zmianom w ustawie akcyzowej