Nie można zapominać także o kosztach. – Budowa efektywnej sieci OOH, w kraju w którym mieszka ok. 340 milionów ludzi, szczególnie tej opartej na automatach paczkowych, to inwestycja idąca w miliardy dolarów. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Last Mile Experts oraz wdrożeniami na terenie Europy, szacuję że zbudowanie efektywnej sieci OOH na terenie USA to wydatek rzędu 350 -550 milionów dolarów – podkreśla wiceprezes Last Mile Experts.
Europa daleko z przodu
Według miejskich statystyk 80 proc. gospodarstw domowych otrzymuje kurierską przesyłkę przynajmniej raz w tygodniu, a 20 proc. cztery paczki lub więcej. Burmistrz miasta Eric Adams uważa, że maszyny pozwolą nie tylko zmniejszyć skalę przestępstw, ale także ułatwią dostawy ostatniej mili, zmniejsza zatłoczenie ulic i emisje spalin.
Miasto powołało w ub.r. Departament Ekologicznych Dostaw, który przygotowuje koncepcję wykorzystania e-rowerów, rowerów towarowych (riksz) i skuterów w sieci dostaw.
W Polsce automaty paczkowe funkcjonują od kilkunastu lat, na dużą skalę wprowadził je InPost, który ma blisko 23 tys. maszyn. DPD zainstalował 9 tys., a DHL Parcel 3 tys.
Ta ostatnia firma stwierdza, że 49% Polaków wybiera dostawy do automatów paczkowych. Europejczycy szybciej niż reszta świata zaakceptowali koncepcję automatów paczkowych. Jak wynika z badania European Online Shopper Survey 2023 przeprowadzonego przez DHL, klienci coraz chętniej korzystają z automatów paczkowych i punktów odbiorów i nadań przesyłek a preferencje dotyczące dostaw do domu spadły z 73% do 64%. Jeśli chodzi o preferencje polskich klientów dane pokazują, że aż 49% woli odbiór zamówionej paczki w automacie.
Czytaj więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS