A A+ A++

Dworzec w Nidzicy przez lata nie cieszył się dobrą sławą i nie stwarzał komfortowych warunków do oczekiwania na pociąg. Na szczęście przywołujący depresyjne myśli obiekt zniknął, a w jego miejsce powstał nowy, przystosowany do potrzeb pasażerów i wpasowujący się do standardów XXI w.

Na początku warto wspomnieć, że inwestycja jest częścią autorskiego projektu PKP o nazwie “Innowacyjne Dworce Systemowe”. Polega na budowie do 2023 r. 40 nowych, parterowych budynków dworców “szytych na miarę”, z proekologicznymi rozwiązaniami, jak panele fotowoltaiczne, odzysk wody deszczowej, oświetlenie LED oraz pompy ciepła.

Obiekty powstają najczęściej w miejsce dużych, niefunkcjonalne molochów (jak ten na poniższym zdjęciu – dawny dworzec w Nidzicy), które dziś nie spełniają swojej funkcji oraz są za drogie w utrzymaniu. I patrząc, jaki jest efekt prac w warmińsko-mazurskim mieście, można stwierdzić: PKP, idźcie tą drogą.

Jakie udogodnienia czekają na pasażerów?

W Nidzicy, podobnie jak na innych tego typu stacjach, pasażerowie mają do dyspozycji ogrzewaną i klimatyzowaną poczekalnię (pełniącą jednocześnie funkcję punktu bibliotecznego), ogólnodostępne toalety wyposażone w przewijaki dla niemowląt, zadaszoną poczekalnię zewnętrzną, a także rozwiązania architektoniczne i użytkowe, dzięki którym cały obiekt i jego najbliższe otoczenie są w pełni przystosowane do obsługi wszystkich podróżnych, czyli również tych z niepełnosprawnościami.

Do najważniejszych udogodnień dla nich można zaliczyć brak progów, szerokie przejścia, ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, dotykowe plany dworca oraz odpowiednio przystosowane toalety. Na nowo zagospodarowano również teren wokół budynku i zaprojektowano zieleń. Przy dworcu stanęła wiata dla rowerów. Jest również nowy parking dla samochodów.

Łączny koszt inwestycji to 14,3 mln zł, w tym 5,3 mln zł pochodzi z funduszy unijnych Programu Polska Wschodnia.

Sprawna kolej regionalna

Jak informuje strona rządowa gov.pl, budowa dworca w Nidzicy to jeden z elementów projektu “Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”, której całkowita wartość to ponad 500 mln zł, z czego prawie 370 mln zł to wkład Unii Europejskiej.

Do końca roku na tej trasie pociągi pojadą do 140 km/h. Czas przejazdu między Olsztynem a stolicą kraju najszybszym pociągiem wyniesie nieco ponad 2 godz. Ponadto wygodniej będzie można wyruszyć w podróż z 12 zmodernizowanych stacji i przystanków, w tym z Nidzicy.

Źródło: PKP, gov.pl

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułHillwood Ruda Śląska z nowym najemcą
Następny artykułOd czwartku wracają godziny dla seniorów!