A A+ A++

Nowa Ninja H2 SX, podobnie jak lepiej wyposażona wersja SE (mająca między innymi elektronicznie sterowane zawieszeniem Showa wyposażone w technologię Skyhook), zostały teraz wyposażone w trzy nowe systemy. Są to: system ostrzegania o potencjalnej kolizji (Forward Collision Warning, w skrócie FCW), adaptacyjny tempomat – (Adaptive Cruise Control – ACC), oraz czujnik martwego pola (Blind Spot Detection – BSD).

System radarowy ma możliwość ustawienia odległości od poprzedzającego pojazdu w jednej z trzech pozycji. Gdy dystans zmniejszy się ponad zadane ustawiania system FCW poinformuje kierowcę za pomocą diod umieszczonych w zegarach o pojawiającym się niebezpieczeństwie. W takiej sytuacji dalsza reakcja należy wyłącznie do motocyklisty.

Za to w przypadku gdy będziesz korzystał z aktywnego tempomatu (ACC), w momencie wykrycia przeszkody, uruchomiony zostanie system hamulcowy, a motocykl zacznie zwalniać. Wszystko odbędzie się automatycznie, bez udziału motocyklisty. 

Kawasaki

Natomiast gdy dystans ponownie zwiększy się ponad zadaną odległość, motocykl zacznie płynnie przyspieszać, tak by szybko i bezpiecznie osiągnąć zadaną wcześniej prędkość. Oba systemy, do pracy wykorzystują przedni radar. Do czego służy zatem ten zamontowany z tyłu? Jest on  wykorzystywany do wykrywania innych pojazdów w tak zwanym martwym polu. O przeszkodzie informować o tym będą świecące na pomarańczowo diody w prawym lub lewym lusterku, w zależności od tego, z której strony zbliża się nadjeżdżający pojazd.

Od strony mechanicznej w Kawasaki nie zmieniło się nic. Dla przypomnienia Ninja H2 SX jest napędzana litrowym silnikiem wyposażonym w doładowanie mechaniczne (Supercharger), dzięki któremu osiąga ona moc 200 KM. Pozwala to na osiągnięcie prędkości maksymalnej 299 km/h i przyspieszeń do setki w czasie 3,2 s!

W standardzie Kawasaki H2 SX jest wyposażony w system doświetlania zakrętów z wykorzystaniem diod LED, wielostopniową kontrolę trakcji, tryby jazdy, bezkluczykową stacyjkę, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach czy quickshifter.

Motocykliści którzy zdecydują się wykorzystywać H2 SX do turystyki docenią bezstelażowy zestaw kufrów bocznych pomalowanych w kolorze motocykla. W górach z pewnością przyda się system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach vehicle hold assist (VHA). Poziom bezpieczeństwa podnosi Emergency Stop Signal, w którym tylne światło zaczyna świecić pulsacyjnie w momencie awaryjnego hamowania. Uff sporo tego.

Kawasaki Ninja H2Kawasaki

W tak wyposażonych motocyklach nie mogło zabraknąć nowego system Kawasaki SPIN, czyli systemu umożliwiającego podłączenie telefonu z wyświetlaczem TFT o przekątnej 6,5 cala i korzystanie z około 20 aplikacji, z których informacje wyświetlana są w kokpicie – są to m.in. wskazówki nawigacyjne, informacje o pogodzie, odtwarzanej muzyce, kontaktach oraz wiele innych.

Pierwsze motocykle pojawią się w salonach już wiosną 2022 roku.
Kolory na nadchodzący sezon to: Emerald Blazed Green, Metallic Diablo Black, Metallic Graphite Grey

Dane techniczne Kawasaki Ninja H2 SX

Silnik: chłodzony cieczą, rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd DOHC, cztery zawory na cylinder, wtrysk paliwa, średnica gardzieli 40 mm
Przeniesienie napędu: mechanicznie sterowane, wielotarczowe sprzęgło mokre, skrzynia 6-biegowa, napęd tylnego koła łańcuchem.
Śr. cylindra x skok tłoka 76,0 x 55,0 mm
Pojemność skokowa 998 cm3
Stopień sprężania 11,2:1
Moc maksymalna 200 KM (147 kW) przy 11 000 obr/min
Maks. moment obr. 137 Nm przy 8500 obr/min
Rama: kratownicowa, stalowa.
Zawieszenia: przód – widelec upside-down, śr. goleni 43 mm, skok 120 mm, pełna regulacja, tył – dwuramienny wahacz z aluminium, amortyzator z pełną regulacją, skok 139 mm.
Hamulce: przód – 2 tarcze, śr. 320 mm, radialne, czterotłoczkowe zaciski monoblock, tył – 1 tarcza, śr. 250 mm, 2-tłoczkowy zacisk, ABS.
Rozmiary opon p/t 120/70-17 / 190/55-17
WYMIARY I MASY
Rozstaw osi 1480 mm
Wysokość kanapy 835 mm
Masa na sucho 266 kg (267 Ninja H2 SX SE) 
Poj. zbiornika paliwa 19 l
Cena nieustalona

zobacz galerię

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułLotnisko szuka pracowników
Następny artykułRadny w sprawie azbestu