Aprilia Tuono 660 Factory
I znów, podobnie jak i poprzednim razem Tuono nie dostało takiego publicity jakiego byśmy się spodziewali. To pierwsza maszynka Aprilii klasy 660, która dostała pakiet Factory (którego z resztą spodziewaliśmy się podczas pierwszej jazdy we Włoszech), a ta informacja przemknęła poza zasięgiem radarów. Trochę dziwne, że Aprilia nie chce się tym chwalić, a tym bardziej, że jest czym.
Tuono 660 to w porównaniu z RS-em 660 trochę kopciuszek, ale jak pokazały testy to bardzo przyjemny i emocjonujący motocykl, który daje dużą frajdę z jazdy amatorom i początkującym, ale i doświadczeni motocykliści mogą wycisnąć z niego naprawdę wiele. Słabsze wyposażenie i niższa moc nie oznaczało bowiem, że Tuono to przeciętniak. Teraz Aprilia zaprezentowała lepiej wyposażoną i bardziej dopracowaną wersję Factory, która dokłada kilka ciekawych smaczków do tego udanego pakietu.
Tuono Factory – co w trawie piszczy
W kwestii systemów elektronicznych Tuono ma wreszcie sporo do powiedzenia. Na pokładzie Factory znalazły się: dwukierunkowy quickshifter pozwalający na zmiany biegów bez użycia sprzęgła, kontrola trakcji i ABS na zakręty współpracujące z sześcioosiowym modułem bezwładnościowym IMU, dzięki czemu ich działanie dopasowuje się do poziomu złożenia motocykla. Pozostałe systemy z wielopoziomową regulacją (hamowanie silnikiem, kontrola trakcji, kontrola wheelie, tempomat itd.) przeszły bez żadnych zmian z podstawowej wersji. Nowy widelec Kayaby o średnicy goleni 41 mm ma teraz pełną regulację, podobnie jak nowy amortyzator centralny Sachsa. Tuono Factory jest teraz lżejsze o 2 kg (waży 181 kg) dzięki zastosowaniu litowo-jonowej baterii, a moc wzrosła z 95 do 100 KM (prawdopodobnie mapa z RS 660), a zębatka zdawcza napędu jest mniejsza o jeden ząb, co ma pozytywnie wpłynąć na dynamikę przyspieszeń. Wzrost mocy nie jest może bardzo imponujący, ale napewno doda dynamiki do i tak szybkiego nakeda jakim jest Tuono. Sety podnóżków w wersji Factory przeszczepiono z modelu RS 660 i są pozbawione gumowych nakładek – mają bardziej sportowy charakter. Na koniec, dzięki zastosowaniu IMU Tuono Factory jest również wyposażone w system doświetlania zakrętów. Aby odróżnić wersję Factory od bardziej pstrokatej wersji podstawowej, dostępna będzie tylko w jednym malowaniu – czarnym z czerwonymi akcentami.
Cena nie jest jeszcze znana, ale obstawiamy że do regularnej ceny Tuono 660 – 48 900 zł trzeba będzie dołożyć około 5000 zł.
Zobacz także: Wszystkie nowości na sezon 2022 w jednym miejscu
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS