Przede wszystkim nowe Tigery 900 podzielono na trzy grupy, które bardzo logicznie nazwano:
- Rally i Rally Pro – są ukłonem w stronę fanów podróży po bezdrożach
- GT i GT Pro z kolei są przeznaczone dla fanów dalekich wyjazdów, ale raczej po asfaltach
- Tiger 900 – podstawowy model dla nie lubiących wydawać zbyt dużo kasy
Do napędu maszyny nadal służy rzędowy trzycylindrowiec. Z tym, że jego pojemność skokowa wzrosła do 888 cm3. Moc pozostała na tym samym poziomie (95 KM), ale moment obrotowy wzrósł o 8 Nm i jego maksymalna wartość wynosi teraz 87 Nm. Co ważne maksymalne wartości osiągów są teraz dostępne przy niższych obrotach. Triumph twierdzi, że moc wzrosła w całym zakresie obrotów, ale najwyraźniej można to odczuć w ważnym na co dzień średnim zakresie (tam jej wzrost wynosi 9%).
Dzięki zmianom w układzie chłodzenia (mniejsze chłodnice), układzie smarowania oraz w dolocie (nowy airbox z łatwo dostępnym filtrem powietrza) silnik przesunięto o 40 mm do przodu i o 20 mm w dół, co bez szkody dla prześwitu pozwoliło poprawić rozkład masy. A to oznacza większą stabilność przy wysokich prędkościach, ale również lepszą poręczność i, co ważne zwłaszcza w terenie, precyzję i łatwość manewrowania z niskimi prędkościami.
Zmiany nie ominęły wału korbowego, ani rozrządu (m.in. nowe wałki). Zastosowano również nową kolejność zapłonu 1, 3, 2, co dało zupełnie nowy i jeszcze bardziej charakterystyczny dźwięk silnika. Nowa jednostka jest aż o 2,5 kg lżejsza od poprzedniej.
Na nowo zaprojektowano kręgosłup motocykla – rama nadal jest zbudowana z rur stalowych, ale teraz jest lżejsza, a tylny stelaż jest dokręcany. To najbardziej docenią fani off-roadu. Niemniej ważne są nowe zawieszenia. W zależności od modelu są one dostarczane przez Marzocchi (podstawa + seria GT) lub przez japońską firmę Showa (seria Rally). Fanów turystyki ucieszy elektroniczna regulacja amortyzatora w modelu GT Pro. Z kolei zwolennikom off-rodu spodobają się spore skoki zawieszeń – w wersjach Rally wynoszą one 240 mm z przodu i 230 mm z tyłu.
Hamulce to najwyższa półka – niezależnie od wersji w każdym Tigerze 900 z przodu czterotłoczkowe, radialne zaciski Brembo Stylema współpracują z tarczami o śr. 320 mm. A z tyłu jednotłoczkowy, pływający zacisk Brembo wgryza się w tarczę o śr. 255 mm. Całość jest wspomagana przez układ ABS przy czym w GT i Rally mówimy o ABS-ie na zakręty. Układ ten może pracować w trybie on-road, off-road lub możesz go zupełnie wyłączyć.
Ukłonem w stronę bezpieczeństwa jest również kontrola trakcji, której mózgiem jest sześcioosiowa jednostka IMU dostarczona przez Continetala. Możesz wybrać jeden z sześciu zaprogramowanych trybów (w przypadku Rally Pro): Rain, Road, Sport, Off-road, Off-road Pro oraz ustawienie własne kierowcy lub zupełnie wyłączyć kontrolę trakcji z poziomu kokpitu.
Zobacz również pozostałe nowości 2020
W obu podpasionych wersjach (GT i Rally) informacje podaje kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 7′. Do zmian ustawień nie musisz odrywać rąk od kierownicy. Dzięki aplikacji “My Triumph” kokpit możesz sparować ze smartfonem oraz kamerą GoPro – co ułatwi nie tylko ułatwi obsługę tych urządzeń, ale również umożliwi korzystanie z nawigacji za pośrednictwem telefonu.
W obu wersjach przewidziano również wodoodporny schowek na telefon pod siedzeniem wraz z portem USB umożliwiającym podładowanie baterii. Podróż uprzyjemnią seryjnie montowane: tempomat, quick/down shifter, podświetlane przełączniki oraz podgrzewane manetki, a w przypadku wersji Pro również podgrzewane kanapy, dodatkowe halogeny oraz system TPMS monitorujący ciśnienie w oponach.
Zobacz również: czy rozpoznasz wszystkie nowości 2020? Nasz quiz.
Do tego trzeba dodać nowe światła (w całości na ledach), nową lepiej chroniącą szybę z regulacją wysokości w zakresie 50 mm oraz nowy kształt zbiornika i kanapy. Nie można zapominać o możliwości zakupu wersji z fabrycznie obniżoną kanapą i zawieszeniem (Low Ride Height) oraz wersji na prawo jazdy kategorii A2. Nie mniej ważna jest długa lista dodatkowych akcesoriów zawierająca ponad 65 pozycji.
Triumph poszedł grubo! I to na tyle, że już nie możemy doczekać się pierwszych testów!
Dane techniczne Triumph Tiger 900 (2020)
Tiger 900 | Tiger 900 GT | Tiger 900 GT Pro | Tiger 900 Rally | Tiger 900 Rally Pro |
|
Silnik | rzędowy, 3 cylindrowy, chłodzony cieczą, 4 zawory na cylinder, rozrząd DOHC, wtrysk paliwa | ||||
Pojemność skokowa 888 cm3 | 888 cm3 | ||||
Średnica cylindra x skok tłoka | 78 x 61,9 mm | ||||
Stopień sprężania | 11,27:1 | ||||
Moc maksymalna | 95,2 KM (70 kW) przy 8750 obr/min | ||||
Maks. moment obrotowy | 87 Nm przy 7250 obr/min | ||||
Przeniesienie napędu | skrzynia 6-biegowa, wielotarczowe sprzęgło mokre, napęd tylnego koła łańcuchem | ||||
Rama | kratownicowa z rur stalowych | ||||
Zawieszenie przód | widelec upside-down, Marzocchi, śr. goleni 45 mm, brak regulacji | widelec upside-down, Marzocchi, śr. goleni 45 mm, regulowane napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia, skok 180 mm | widelec upside-down Showa, śr. goleni 45mm pełna regulacja, skok 240 mm | ||
Zawieszenie tył | centralny amortyzator Marzocchi, reg. napięcie wstępne sprężyny, skok 170 mm | centralny amortyzator Marzocchi, reg. napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia, skok 170 mm | centralny amortyzator Marzocchi, elektronicznie reg. napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia, skok 170 mm | centralny amortyzator Showa, reg. napięcie wstępne sprężyny oraz tłumienie odbicia, skok 230 mm | |
Rozmiar kół p/t | 19 x 2,5’/ 17 x 4,25′ | 21 x 2,15′ / 17 x 4,25′ | |||
Rozmiar opon p/t | 100/90-19 / 150/70R17 | 90/90-21 / 150/70R17 | |||
Hamulce przód | 2 tarcze, śr. 320mm, czterotłoczkowe zaciski Brembo Stylema | ||||
Hamulec tył | tarcza o śr. 255 mm, jednotłoczkowy zacisk Brembo | ||||
Szerokość kierownicy | 830mm | 930mm | 935mm | 935mm | |
Wysokość (bez lusterek) | 1410-1460 mm | 1452-1502 mm | |||
Wysokość kanapy | 810-830 mm | 850-870 mm | |||
Rozstaw osi | 1556 mm | 1551 mm | |||
Kąt główki ramy | 65,4º | 65,6º | |||
Wyprzedzenie | 133,3 mm | 145,8 mm | |||
Masa na sucho | 192 kg | 194 kg | 198 kg | 196 kg | 201 kg |
Pojemność zbornika paliwa | 20 l |
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS