A A+ A++

Budynek dworca w tym miejscu stał do czerwca 2016 roku. Był już wtedy w agonalnym stanie. Zdewastowany, ze ścianami pomalowanymi bazgrołami i graffiti. Co ciekawe, jeszcze w 1999 roku dworzec prezentował się zupełnie dobrze: odnowiono go wtedy z okazji wizyty Jana Pawła II w Sosnowcu.

Budynek dworca PKP Sosnowiec – Dańdówka przed wyburzeniem arch. GW

Wyburzenie miało związek z projektem PKP, który zakładał zlikwidowanie około 500 obiektów. W naszym regionie w gruz zamieniono wtedy piękny przed laty dworzec w Strzemieszycach, obiekty w Kazimierzu Górniczym i sosnowieckim Jęzorze.

Najstarsze z tej listy były dworce w Kazimierzu i Strzemieszycach, które pochodziły z lat 80. XIX w. – czasów, kiedy budowano Drogę Żelazną Iwanogrodzko-Dąbrowską. Budynek w Jęzorze powstał w roku 1927. Natomiast dworzec Sosnowiec-Dańdówka był budynkiem powojennym.

Nowoczesna nastawnia w miejscu starego dworca PKP Sosnowiec-Dańdówka

Obecnie trwają prace przy budowie nowej nastawni. Widać także już nowy ślad jezdni przy zjeździe z ul. Niweckiej. Zmiany zachodzą w ramach inwestycji wartej 61 milionów złotych.

Nowy zjazd z ulicy Niweckiej w Sosnowcu na nastawnię w DańdówceNowy zjazd z ulicy Niweckiej w Sosnowcu na nastawnię w Dańdówce arch. GW

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informują, że zwiększy się dzięki niej przepustowość linii towarowej, łączącej Dąbrowę Górniczą Towarową z katowickim węzłem kolejowym, Katowicami-Muchowcem. Linia nr 17 krzyżuje się tutaj z linią kolejową nr 62 Tunel-Sosnowiec Główny.

Zmiany na stacji Sosnowiec-Dańdówka obejmują także wymianę torów, przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz sieci trakcyjnej. 17 rozjazdów zostanie wyposażonych w system elektrycznego ogrzewania. Ma to zapobiec zamarzaniu przejazdów, a co za tym idzie – zapewni sprawny przejazd składów.

Dzięki nowym torom, rozjazdom, sieci trakcyjnej i urządzeniom sterowania ruchem kolejowym pociągi pojadą tutaj szybciej. Prędkość na stacji wzrośnie do 80 km/godz.

Inwestycja jest częścią projektu “Prace na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami” i odbywa się w systemie “projektuj i buduj”. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest w IV kwartale 2021 roku.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDworczyk o sytuacji w Rzeszowie: wszystkie regiony szczepią w podobnym tempie
Następny artykułKreml: armia Rosji przemieszcza się tak, jak uważa za stosowne