Nowe Yamahy NMax 125 i 155 łatwo poznać dzięki zmienionej stylistyce. Trzeba przyznać, że przód tych jednośladów mimo swojej prostoty wygląda świeżo i wyróżnia się nowoczesnością. Projektanci mieli na uwadze nie tylko wygląd ale też to, aby nowe nadwozie lepiej chroniło przed wiatrem. Całość uzupełniają światła LED. Nowa jest też rama z powiększonym do 7,1 l zbiornikiem paliwa, który zapewnia zasięg ok. 300 km. Konstrukcja została też zaprojektowana z myślą o ergonomii.
Yamaha NMax 125 (oraz 155) otrzymała nowy silnik spełniający normę emisji spalin Euro 5. Jednostka napędowa o pojemności 125 cm3 dostarcza maksymalną moc 12,2 KM przy 8000 obr./min. Nowością jest system start stop, który włącza silnik po zatrzymaniu się np. na światłach i uruchamia go po zwolnieniu hamulca i dodaniu gazu. Silnik w wersji 155 cm3 natomiast generuje moc 14,9 KM przy 8000 obr./min.
Yamahy NMax 125 i 155 z założenia są modelami z nieco wyższej półki, a to oznacza bogatsze wyposażenie i zadbano również o nowości na tym polu. Wśród niego znalazła się kontrola trakcji, która ma przydać się szczególnie mniej doświadczonym kierowcom. Bezpieczeństwo poprawia zastosowanie hamulca tarczowego nie tylko z przodu, ale też z tyłu. Natomiast z przydatnych rozwiązań warto jeszcze wymienić dostęp bezkluczykowy czy gniazdo 12 V.
Ciekawostką jest też możliwość połączenia smartfonu z komputerem pokładowym SCCU. Dzięki temu na ekranie swojego urządzenia można zobaczyć takie informacje jak stan akumulatora, poziom oleju czy zużycia paliwa, a także sprawdzić lokalizację zaparkowanego skutera. Dzięki takiemu połączeniu przez Bluetooth informacje przekazywane są też w drugą stronę – na wyświetlaczu skutera mogą być wyświetlane informacje o przychodzących połączeniach, wiadomościach e-mail, SMS-ach czy o poziomie naładowania baterii telefonu.
Drugą nowością w segmencie skuterów 125 cm3 jest nowa odsłona modelu Yamaha D’elight, czyli bardziej podstawowego skutera japońskiej marki. Model ten łączy klasyczny styl (z chromowanymi wstawkami i zegarem w starym stylu) z nowoczesną sylwetką. W przypadku D’elight celem było stworzenie najlżejszego skutera w tej klasie i z płynami waży on tylko 101 kg.
Również w przypadku Yamaha D’elight zastosowano silnik z fukcją start stop, który został dostosowany do normy Euro 5. Jednak w tym modelu jednostka o pojemności 125 cm3 jest nieco słabsza i ma maksymalną moc 8,4 KM przy 7000 obr./min.
Razem z dwoma skuterami 125 cm3 poinformowano o zmianach w trzecim modelu japońskiej marki, którym mogą jeździć osoby posiadające prawo jazdy kategorii B od co najmniej trzech lat. Chodzi o trójkołowy skuter Yamaha Tricity 300. W jej przypadku modyfikacje są niewielkie i wiążą się z dostosowaniem silnika do normy Euro 5.
Z opisanych nowych modeli Yamaha D’elight będzie pierwszą, która trafi do sprzedaży – już w grudniu 2020 r. Yamaha NMax 125 i Tricity 300 będzie można kupić od lutego 2021 r. Dłużej, bo do sierpnia 2021 r., będzie trzeba poczekać na Yamahę NMax 155.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS