A A+ A++

Niedawno prezentowaliśmy Wam nowości Rometa na 2021 rok w segmencie klasycznych rowerów w artykule: ROMET ZAPREZENTOWAŁ NOWOŚCI NA 2021. Tymczasem producent z Dębicy ujawnił również, co nowego przyszykował dla klientów wśród rowerów ze wspomaganiem. Przegląd ich oferty wskazuje, że polska marka bardzo poważnie traktuje globalny dynamiczny wzrost sprzedaży rowerów elektrycznych. Jej przedstawiciele otwarcie podkreślają, że segment e-bike jest dla nich bardzo ważny. Cieszy, że dużo nowych modeli zaprezentowano w kategoriach rowerów użytkowych i rekreacyjnych: e-City, e-Cross i e-Trekking. W nich znajdziemy nowoczesne konstrukcje z silnikami umieszczonymi centralnie i zintegrowanymi bateriami oraz bardziej budżetowe i prostsze e-bike’i z jednostkami napędowymi w piastach. Dodatkowym smaczkiem w nowej kolekcji jest fakt, że aluminiowe ramy elektryków (także te z centralnymi silnikami) produkowane są w Polsce. Oczywiście Romet nie zapomina o bardziej ambitnych produkcjach, które wymagają znacznego inżynierskiego wysiłku – z dumą prezentuje nowego karbonowego hardtaila, czyli Romet ERM 205 Carbon. Cała kolekcja firmy oparta jest o systemy wspomagania pochodzące od dwóch dostawców: Shimano i Bafang. My przyglądamy się bliżej poszczególnym modelom. 

E-MTB

 

Największą premierą 2021 jest model ERM 205 Carbon. To pierwszy rower elektryczny Rometa oparty o ramę wykonaną z węglowego tworzywa. ERM 205 Carbon to hardtail z amortyzatorem o skoku 110 mm, który toczy się na kołach 27,5” z grubymi na 2,80” oponami. Centralnie umieszczony silnik pochodzi z grupy Shimano Steps E8000, a jego baterię estetycznie ukryto w dolnej rurze ramy. Obsługi systemu wspomagania dokonuje się sterownikiem na kierownicy z ekranem LCD. Zasięg tego modelu może wynieść do około 100 km, oczywiście w zależności od używanego trybu wspomagania, terenu oraz wagi rowerzysty. Tu ważna uwaga – ten model przystosowany jest także do cięższych użytkowników, bo masa łączna rowerzysty, roweru oraz ewentualnego bagażu wynosi w przypadku ERM 205 Carbon 150 kg. Pewność i bezpieczeństwo podczas terenowej jazdy zapewniają wspomniane już wcześniej grube opony z agresywnym bieżnikiem i mocne czterotłoczkowe hamulce. 205 Carbon wyposażono w grupę napędową Shimano SLX M7100 w systemie 1×12, a masa kompletnego roweru wynosi około 20 kg. 

 
 

Pozostałe górskie rowery elektryczne w kolekcji to sprawdzone już modele, znane z dotychczasowej kolekcji. Znajdziemy więc tutaj dwa trailowe e-fulle. ERE 501, czyli model o skoku 140 mm, na kołach 27,5”, gdzie jednostką napędową jest Shimano Steps E8000, a akumulator usytuowany został na dolnej rurze, jednak nie ukryty w jej wnętrzu. Drugi full w kolekcji, również o skoku 140 mm, ale z baterią zintegrowaną wewnątrz dolnej rury to Romet ERE 505 – tu również znajdziemy jednostkę napędową Shimano Steps E8000 i plusowe koła 27,5”. ERE 501 wykazuje się mniejszą integracją, ale w zamian waży około 22 kg, natomiast ,,505” już 24 kg. W kolekcji jest też aluminiowy hardtail na kołach 27,5” Romet ERM 205 – on również napędzany jest Stepsem E8000, a jego akumulator ukryto w ramie – tu waga wskazuje około 22 kg. 

E-Cross

 

Nowa kolekcja to debiut Rometa w segmencie elektrycznych rowerów crossowych. E-Orkan jest rowerem szybkim i dynamicznym o dużej uniwersalności – jego cechy czynią z niego idealnego partnera na wycieczki w zróżnicowanym terenie i na zmiennych nawierzchniach, ale śmiało można nim też jeździć w mieście. Zasięg E-Orkanów także wynosi do około 100 km. Nowy model ma ramę z baterią zintegrowaną w dolnej rurze, a silnik został umieszczony centralnie (stąd skrót w nazwie MM – middle motor). W linii E-Cross są dwa warianty – wyższy to męski Orkan 2 M MM i damski Orkan 2 D MM, natomiast model niższy to Orkan 1 M MM i damski Orkan 1 D MM. Oba e-crossy wspomagane są jednostką Bafang M300. 

E-Trekking

 
 

To kategoria rowerów, które posiadają komfortową, wygodną na długie wycieczki pozycję. Ich żywiołem są wyprawy, nawet te wielodniowe, ale jednocześnie ich uniwersalność pozwala korzystać z tych jednośladów na co dzień, choćby do dojazdów po mieście. Dodatkową cechą na plus jest pełne wyposażenie w oświetlenie, błotniki, bagażnik itp. dodatki. W segmencie elektrycznych rowerów trekkingowych znajdziemy męskie Waganty i damskie Gazele. Powyższe występują w wariantach 2 MM i 1 MM, gdzie zastosowano silniki Bafang M300. To jednostki zlokalizowane centralnie, a ich baterie są zintegrowane z ramami. Linię e-trekkingów zamykają podstawowe, najtańsze modele z silnikami w tylnej piaście oraz bateriami na bagażnikach – Gazela oraz Wagant w wersjach 2 RM i 1 RM (RM od Rear Motor).

E-City

Kolekcja miejskich rowerów elektrycznych Rometa jest bogata i składa się z czterech modeli, które są komfortowe i funkcjonalne, a ich konstrukcja – jak mówi producent – ma zagwarantować, że do pracy dojedziemy wypoczęci i zrelaksowani. Topowe modele otwierające linię e-city to ERC 101 i ERC 201 – wyróżnia je nowoczesny design i silniki umieszczone centralnie – w obu przypadkach jednostka to Shimano Steps E5000. Modele Legend i Metron to bardziej podstawowe elektryczne rowery miejskie – z silnikami w piastach oraz akumulatorami na bagażnikach. Mocno obniżone ramy oraz zapowiadane przez Rometa atrakcyjne ceny zwiastują, że te modele zapewne znajdą wielu nabywców.

Więcej informacji o nowej kolekcji znajdziecie na stronie producenta: www.romet.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł165 tys. mandatów po roku. Drogowcy kupią jeszcze cztery auta do e-kontroli parkowania
Następny artykułDobowe i tygodniowe limity pracy: Gwarancja odpoczynku bardziej jednoznaczna