A A+ A++

Podlondyński terminal Tilbury2 przeszedł próby i w tym tygodniu zacznie przyjmować promy.

Brytyjski rząd wyasygnował na początku ub. roku 200 mln funtów na zbudowanie nowego terminala samochodowego pod Londynem w Thurrock. Budowa rozpoczęła się wiosną 2019 roku. Terminal ma przepustowość 0,5 mln tirów rocznie, czyli jedną piątą tego, co przejeżdża przez Dover.

Terminal Tilbury2, leżący na działce o powierzchni 62 ha, przeznaczony jest wyłącznie od obsługi ładunków. Ma bocznicę kolejową o długości 775 m oraz magazyn o powierzchni 10 tys. mkw.

Czytaj więcej w: Porty zanotują dołek na przełomie kwietnia i maja

Londyn zamierza sfinansować rozbudowę kolejnych terminali promowych na wschodnim wybrzeżu, w obawie, że zatkany port w Calais zablokuje transport ważnych dostaw. Decyzje o inwestycjach zapadły po raporcie z 2018 roku wskazującym, że brytyjskie terminale promowe są nieprzygotowane do brexitu. Nie mają miejsc do kontroli ładunków. Raport podawał, że 44 proc. żywności przyjeżdża z kontynentu. Jest to tysiąc ciężarówek dziennie.

Brytyjski rząd dofinansował także sumą 35 mln funtów 16 linii promowych pomiędzy Wielką Brytanią i kontynentem oraz Irlandią. Dopłaty obowiązywać będą jeszcze przez 9 tygodni.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSaryusz-Wolski: Jeśli ktoś ma mocne nerwy, to polecam ten raport
Następny artykułNFC w telefonie – czym jest i jak działa?