rozwiń ›
Toyota Aygo X 2025 już na rynku. Japończycy robią biznes w klasie aut spisanej na straty
Toyota Aygo X pokazuje, że przemiana z miejskiego hatchbacka wielkości wózka sklepowego w namiastkę SUV-a ma sens. W Polsce ten najmniejszy i najtańszy model japońskiej marki od debiutu w 2022 roku jest liderem segmentu A; to też jeden z najtańszych samochodów na rynku. Pozostali zazdroszczą pomysłu na sukces w klasie, którą spisali już na straty. Liczby najlepiej oddają obraz sytuacji…
Najmniejsza Toyota z niemal 48-procentowym udziałem dominuje w segmencie A. W 2024 roku zarejestrowano w Polsce 4408 egzemplarzy tego modelu. Teraz Japończycy wprowadzają nową odsłonę swojego hitu na 2025 rok i jednocześnie mocno tną ceny. Na co mogą liczyć kierowcy?
Toyota Aygo X 2025 czy Yaris? Prawie 24 cm to bezpieczna różnica
Karoseria najmniejszej Toyoty jest oparta na platformie TNGA GA-B pożyczonej z modeli Yaris i Yaris Cross. Inżynierowie skrócili jednak tylną część konstrukcji. W liczbach ten techniczny awans wygląda tak: Aygo X ma 3,7 m długości, czyli jest o 23,5 cm dłuższe od poprzednika. Rozstaw osi to 2430 mm – o 9 … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS