rozwiń ›
Toyota świętuje sukces w Polsce. Mała sieć wykręca rekordy
Toyota odkryła żyłę złota. Japoński producent kojarzony z hybrydami w 2019 roku postanowił zbudować drugi filar swojego biznesu. W Polsce ruszyła pilotażowa budowa struktur nowej marki nazwanej Toyota Professional. Po 5 latach rozwoju funkcjonuje już dziewięć wyspecjalizowanych stacji. Do tego we wszystkich salonach japońskiej marki powstały odrębne działy aut użytkowych. Tak niewielka i młoda sieć notuje imponujące wyniki.
OBSERWUJ kanał Dziennik.pl na WhatsAppie
Od stycznia do sierpnia zarejestrowano w Polsce 7829 samochodów dostawczych i osobowych z linii Toyota Professional – to prawie 8 proc. więcej niż rok wcześniej. Producent jest w Top3 rynku aut użytkowych z udziałem na poziomie 14 proc. Koniem pociągowym biznesu jest kompaktowy Proace City – od początku roku na drogi wyjechało 4614 sztuk tego auta, w tym ponad 2000 odmiany osobowej Verso. Model japońskiej marki zajął 2. miejsce w rankingu 10 najpopularniejszych samochodów użytkowych w Polsce, zarówno w sierpniu, jak i pod względem łącznej liczby rejestracji od początku roku. Teraz zanosi się na rodzinny pojedynek i zmianę lidera. Do gry wjeżdża nowa Toyota Proace Max produkowana w Gliwicach oraz we włoskiej Atessie. Czego mogą spodziewać się kierowcy?
Trojaczki w komplecie. Nowa Toyota Proace Max na rynku. Co to za samochód?
Toyota w 2022 roku dobiła targu z koncernem Stellantis. Efektem miał być nowy duży samochód użytkowy z napędem konwencjonalnym i elektrycznym. Dziś przyszła pora na zrywanie owoców współpracy. Nowa Toyota Proace Max pozwala japońskiemu koncernowi wkroczyć do największego i najbardziej lukratywnego segmentu aut dostawczych. Jednocześnie to już trzeci model obok kompaktowego Proace City i średniej wielkości vana Proace, który obejmuje umowa między producentami. Konstrukcyjnie to największe auto z logo Toyoty jest bliźniakiem takich modeli jak: Peugeot Boxer, Opel Movano, Citroen Jumper czy Fiat Ducato.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS