rozwiń ›
Toyota inwestuje w Polsce. Nowy biznes rośnie w rekordowym tempie
Toyota w 2019 roku odkryła żyłę złota. Japoński producent kojarzony z technologią hybrydową postanowił zbudować drugi filar swojego biznesu. W Polsce ruszyła pilotażowa budowa struktur nowej marki nazwanej Toyota Professional. Po 5 latach rozwoju funkcjonuje już dziewięć wyspecjalizowanych stacji. Do tego we wszystkich salonach japońskiej marki powstały odrębne działy aut użytkowych. Docelowo nad Wisłą ma działać 20 obiektów dedykowanych sieci Toyota Professional.
– W Polsce jesteśmy w Top 3 i należy do nas 14 proc. rynku aut użytkowych. To rewelacyjny wynik jak na tak młodą markę. W skali Europy Toyota Professional jest blisko 10. lokaty z udziałem na poziomie 5-6 proc. Te liczby idealnie obrazują, jak dużo dobrego wydarzyło się w Polsce – powiedział dziennik.pl Tomasz Suliga, Toyota Professional Country Manager w Toyota Motor Europe.
Polacy uczą Europę jak sprzedawać vany Toyoty
W Japonii zauważono pomysłowość Polaków i standardy wypracowane nad Wisłą są obecnie wdrażane na innych rynkach UE. Stąd do końca 2025 roku ma działać 500 punktów sieci Toyota Professional, których sprzedaż powinna przekroczyć granicę 170 tys. aut (7 proc. udziału rynku i miejsce w Top 6 najpopularniejszych marek). Żeby tego dokonać koncern przyspiesza ofensywę, a koniem pociągowym biznesu będzie nowa Toyota Proace Max produkowana w Gliwicach oraz we włoskiej Atessie. Jak to możliwe?
Nowa Toyota Proace Max, Proace i Proace City
/
Toyota
/
Jayson Fong
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS