A A+ A++

Stajnia z Milton Keynes od dłuższego czasu analizuje, jak Mercedes zyskał dodatkową przewagę na prostych. Strata bolidów RB16B jest po prostu bardzo duża na takich odcinkach, co przekłada się później na lepsze czasy okrążeń kierowców aktualnych mistrzów świata.

Początkowo uwaga kierownictwa Red Bulla skupiła się na niemieckiej jednostce napędowej. “Czerwone Byki” interweniowały nawet w tej sprawie u FIA. Federacja nie znalazła jednak żadnych nielegalnych rozwiązań w tym motorze, a przewaga teamu z Brackley ciągle się utrzymywała.

Austriacki team szukał dalej, a we wtorek artykuł opublikowany przez Marka Hughesa rzucił nowe światło na całą sprawę. Oglądając nagrania z kamery umiejscowionej z tyłu samochodu Mercedesa, widać jak na dłoni, że tylne zawieszenie maszyny W12 spada na prostej do naprawdę niskiego poziomu. Dzięki temu zmniejsza się opór aerodynamiczny, a co za tym idzie – zwiększa się prędkość maksymalna.

Dzieje się tak dzięki “przeciągnięciu dyfuzora”, który nie będzie już wytwarzał obszaru niskiego ciśnienia z podłogi. Zmniejszy się więc siła docisku a wraz z nią opór aerodynamiczny. Zwiększa to prędkość maksymalną bolidu na prostych, gdzie docisk nie jest oczywiście potrzebny. Pomocną analizą w tej kwestii podzielił się też ekspert Sky Sports F1, Paul di Resta.

Wobec tego Christian Horner podczas weekendu w Austin nie drążył już wątku mocy jednostki napędowej Mercedesa, a skupił się raczej na tylnym zawieszeniu:

“Jeśli spojrzycie na tył ich samochodu, spostrzeżecie się, że idzie ono w dół na prostej”, powiedział Brytyjczyk przed kamerami Sky Sports.

Na odpowiedź ze strony Toto Wolffa nie musieliśmy oczywiście zbyt długo czekać:

“To ciekawe wątki, ale wszyscy pracują nad poprawą zawieszenia, a my robimy to od dłuższego czasu. Ludzie myślą, że to jakieś złote odkrycie, aczkolwiek zapewniam, że tak nie jest”, mówił boss Mercedesa.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzczepienia przeciw COVID-19. Po przyjęciu pierwszej dawki za granicą możliwe zaszczepienie się drugą w Polsce
Następny artykułPodział punktów w Głogowie