Nowa Kia Sorento wjechała do Polski. Rodzinny SUV po liftingu upodobnił się do innych nowości marki, a pod maską znalazł się prawdziwy skarb, który do 7-miejscowego auta pasuje jak ulał. Ile kosztuje koreańska nowość?
Cztery lata po oficjalnym debiucie Kia Sorento powraca w odświeżonej wersji. Koreański SUV doczekał się face liftingu, dzięki któremu – za sprawą nowych zderzaków i reflektorów – upodobnił się do najnowszych, rodzinnych modeli marki tj. elektrycznego EV9 i większego Telluride, oferowanego w Stanach Zjednoczonych. W kabinie natomiast pojawiły się dwa duże wyświetlacze o przekątnej 12,3-cala, najnowsza wersja systemu multimedialnego i m.in. czytnik linii papilarnych.
Kia Sorento po liftingu występuje w trzech wersjach wyposażenia – L, XL oraz Prestige Line – a także w trzech wersjach silnikowych i jest dostępna z napędem na przednią oś lub na wszystkie koła. Po liftingu gama silnikowa składa się z hybrydy (HEV), hybrydy plug-in (PHEV) oraz – co najlepsze – diesla (CRDi).
W obydwu odmianach benzynowych – hybrydowej (HEV) oraz hybrydowej plug-in (PHEV) – sercem układu napędowego jest spalinowy silnik 1.6 T-GDI, który współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną. Hybryda dostępna jest z napędem 2WD lub 4WD, a w przypadku wersji z gniazdkiem napęd na obie osie jest już standardem. W przypadku “ropniaka” o pojemności 2,2-litra moment obrotowy jest przenoszony na jedną lub obie osie za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni dwusprzęgłowe (8DCT).
Sprzedaż nowego modelu już ruszyła. Cennik otwiera wersja 7-miejscowa z silnikiem wysokoprężnym 2.2 CRDi o mocy 193 KM i napędem na wszystkie koła. Takie zaplecze pozwala się rozpędzić do pierwszej “setki” w 9,7 sekundy. W późniejszym czasie oferta powiększy się o wersję hybrydową (HEV) i hybrydową plug-in (PHEV).
Ceny modelu zaczynają się od 241 900 zł. Tyle zapłacimy za bazową wersję “L” w 7-osobowej kon … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS