A A+ A++

AMG przywiązuje dużą wagę do tego, żeby nowy SL nie miał
elementów wspólnych nie tylko ze swoim poprzednikiem, ale także z modelem AMG
GT Roadster. To ma być zupełnie nowy roadster z aluminiową ramą przestrzenną i
samonośną konstrukcją nadwozia, które zbudowane jest z mieszanki stali, magnezu
i włókien węglowych. To nie koniec nowości. Będzie też napęd na wszystkie koła,
miękki dach i nawet tylne siedzenia. Tak rozpoczyna się zupełnie nowa era
modelu SL.

W porównaniu z AMG GT Roadster sztywność poprzeczna nadwozia ma być o 50
procent wyższa, a wzdłużna o 40 procent. Można śmiało stwierdzić,że żaden z
Mercedesów nigdy nie miał sztywniejszego nadwozia. Nowy SL jest dłuższy (+7
cm), ma bagażnik o pojemności 240 litrów i jest typowym rodsterem z układem
siedzeń 2+2. Czyli na tylnej kanapie wygodnie zmieści się torba, a dodatkowy
pasażer też, ale na krótkich dystansie. SL dojrzewa. Z biegiem lat staje się
bardziej wygodny, ale o to żeby nie stracił kondycji zadbało AMG. Ok. nowy SL
waży 150 kg więcej od poprzednika (1950 kg), ale przy konstruowaniu tego auta i
tak liczony był każdy kilogram. I tak np. na konstrukcja dachu jest o 150 kg
lżejsza od poprzedniej. Ma trzy warstwowy poszycia i rozkłada się w 15 sekund.

Za zmysłowy i wyrazisty design odpowiedzialny jest Gorden Wagener, którego
najlepszą wizytówką jest nadwozie Mercedesa SLR. Nowy Mercedes-AMG SL
prezentuje się tak, że pasuje do klienta z każdej grupy wiekowej. To auto
stworzone bez kompromisów i pójścia na skróty. I to nie tylko na zewnątrz.
Sportowe fotele, znakomita ergonomia oraz wysokiej jakości materiały i
wykończenie ze skóry i karbonu zasmakują nawet najbardziej wybrednym. Pomyślano
również każdy detal. Na wypadek, gdyby światło padało niekorzystnie centralny,
dwunastocalowy ekran dotykowy można ustawić pod kątem od 12 do 32 stopni.
Pomyślano też o bezpieczeństwie. Solidna rama przedniej szyby wykonana jest z
formowanych na gorąco rur stalowych, która wraz z wysuwanymi pałąkami za
tylnymi siedzeniami chroni pasażerów podczas ewentualnego dachowania.

W ofercie będą trzy jednostki napędowe. Najmocniejszą wersją będzie model SL
63AMG (od 959 800 zł) z silnikiem V8 o mocy 585 KM. Roadster z tym silnikiem
rozpędza się do setki w 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
Również 8-cylindrów w układzie V i cztery litry pojemności ma wersja SL 55AMG
(od 812 200 zł). Tu silnik osiąga moc 476 KM co pozwala rozpędzić się od 0 do
100 km/h w 3,9 sekundy, a V-max wynosi 295 km/h. Po raz pierwszy w historii
modelu SL oferowany jest silnik czterocylindrowy. Ta wersja nosi oznaczenie SL
43AMG. Pod maską kryje się 2-litrowy silnik rzędowy o mocy 381 KM. Przekłada
się to na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy i prędkość maksymalną
275 km/h. To najtańsza odmiana modelu SL, która została wyceniona na 587 400
zł.

SL 55 z silnikiem V8 o mocy 476 KM to pierwszy seryjny samochód AMG z
wielowahaczową osią przednią. Konstrukcja ma na celu poprawienie stabilności i
precyzji układu kierowniczego, zwłaszcza przy dużych przyspieszeniach bocznych.
Do tego nowy SL otrzymał skrętną tylną oś i napęd na cztery koła. Wszystko po
to żeby zapewnić bardziej sportowe doznania za kierownicą. Nowe rozwiązania
wprowadzono również w dziedzinie aerodynam … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNowoczesne zasłony – funkcjonalne i stylowe
Następny artykułMALARSTWO DANUTY ŁUCZKIEWICZ W CZŁUCHOWSKIEJ BIBLIOTECE