rozwiń ›
Nowa Dacia Duster: nowa platforma oraz intrygujący wygląd. Mały Bigster?
Nie wypada zacząć od czegoś innego, bo jeśli chodzi o wygląd, to bez wielkiej przesady możemy powiedzieć, że ludzie z Dacii lekko odlecieli. Trzecia generacja Dustera jawi się na tle dwóch pierwszych niczym auto z innej planety i choć na pewno da się tu i ówdzie zauważyć pewne nawiązania do przodków, to jednak zwłaszcza kształt tylnej części karoserii to szał, jakiego po Dacii nie każdy by się jeszcze jakiś czas temu nie spodziewał (choć koncept Bigster faktycznie zapowiadał, że coś się będzie działo…). Do tego dochodzą różne drobne detale, detaliki i smaczki stylistyczne (np. tylna klamka), o których np. Duster I mógł jedynie pomarzyć. David Durand, dyrektor ds. designu Dacii, skromnie wyjaśnił, że prace nad wyglądem nowego Dustera rozpoczęły się od dopracowania właściwych proporcji nadwozia. “Takie podejście pozwala uniknąć konieczności uciekania się później do różnych stylistycznych sztuczek” – tłumaczy Durand.
Czyli tak odświeżające linie uzyskano bez stosowania żadnych sztuczek? Nieźle! Dacia twierdzi w każdym razie, że projektanci rozpoczęli od prostych form (kabina, maska i błotniki), a następnie połączyli je w całość, tworząc nowoczesny wygląd nadwozia. Czy ładny? Oceńcie sami, choć nam nowy Duster na pewno się podoba. Czy przypadnie do gustu nieco bardziej konserwatywnym klientom? Dopiero się okaże. Pewne jest natomiast to, że na razie Dacia pokazała tylko dwie topowe odmiany (Extreme i Journey), poza nowy Duster korzysta z zupełnie nowej platformy aliansu Renault-Nissan (CMF-B) i będzie dostępny m.in. w wersji hybrydowej, nie zapomniano jednak przy okazji o rynkach, na który … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS