A A+ A++

Kierowca Cadillac Chip Ganassi Racing wyprzedził o 4 setne Mike’a Conwaya z AXR, o 0,108 sekundy Kamuiego Kobayashiego z prowadzonego przez Action Express Ally Cadillac Racing.

W LMP2 górą był Nicolas Lapierre z PR1/Mathiasen Motorsports. Czterokrotny zwycięzca Le Mans w LMP2 okazał się lepszy o 0,106 sekundy od byłego członka Ferrari Driver Academy, Antonio Fuoco, jadącego Dallarą Cetilar Racing. Ben Hanley (+0,166) wprowadził do trójki Orecę DragonSpeed USA.

Na ósmym miejscu w LMP2 widnieje Oreca High Class Racing. Za kierownicą zmieniali się Ferdinand Habsburg (1.38,596), Anders Fjordbach (1.38,323), Dennis Andersen (1.40,432) i Robert Kubica (1.38,836). Polski kierowca zaliczył najwięcej – 16 okrążeń.

Temperatura powietrza wynosiła 15, asfaltu 16 stopni. Prowadzący w klasie Ferdinand Habsburg zjechał po 5 okrążeniu z powodu czerwonej flagi. Oreca Dwighta Merrimana wykonała obrót na zakręcie 6 – przypuszczalnie na rozlanym oleju.

Po wznowieniu sesji Habsburg zdążył pokonać dwa kółka – i ponownie wywieszono czerwoną flagę. Na zakręcie 5 wypadło Duqueine Kentona Kocha. Przerwa trwała 7 minut.

Anders Fjordbach przejął Orecę z numerem 20. Ukarany drive through za naruszenie regulaminu przy wyjeździe z pit lane, 30-latek zaliczył 10 okrążeń i uzyskał najlepszy czas w zespole – 1.38,323.

Jako następny usiadł za kierownicą Dennis Andersen. Zmiana drugiego z Duńczyków trwała 14 okrążeń. 24 minuty przed końcem na torze pojawił się Robert Kubica. Na 8 okrążeniu platynowy kierowca zespołu zszedł do 1.38,836 – i miał paliwo na kolejne 8 okrążeń.

Osiem minut przed zakończeniem dwugodzinnej sesji Nicolas Lapierre wykręcił 1.37,099, odbierając prowadzenie Antonio Fuoco.

Oglądany w ubiegłym roku w IndyCar, Oliver Askew dyktował tempo w LMP3. Jeroen Bleekemolen (+0,237) skompletował dublet Riley Motorsports. Trzeci wynik uzyskał Wayne Boyd z Sean Creech Motorsport (+0,322).

Corvette Nicka Tandy’ego nie miało sobie równych w GT Le Mans. John Edwards w BMW stracił 0,237, Antonio García w drugim Corvette – 0,254 sekundy.

Czołówkę GT Daytona utworzyły Ferrari Scuderii Corsa (najlepszy czas uzyskał Marcos Gomes), Huracán GRT (Mirko Bortolotti +0,003) i Mercedes SunEnergy1 Racing (Luca Stolz +0,101).

SESJA 4
1. Renger van der Zande/Scott Dixon/Marcus Ericsson/Kevin Magnussen (NL/NZ/S/DK) Cadillac DPi-V.R 1.35,412
2. Chase Elliott/Felipe Nasr/Pipo Derani/Mike Conway (USA/BR/BR/GB) Cadillac DPi-V.R 1.35,452
3. Jimmie Johnson/Kamui Kobayashi/Simon Pagenaud/Mike Rockenfeller (USA/J/F/D) Cadillac DPi-V.R 1.35,520
4. Ricky Taylor/Filipe Albuquerque/Alexander Rossi/Hélio Castroneves (USA/P/USA/BR) Acura ARX-05 1.35,740
5. Tristan Vautier/Sébastien Bourdais/Loïc Duval (F) Cadillac DPi-V.R 1.35,944
6. Oliver Jarvis/Jonathan Bomarito/Harry Tincknell (GB/USA/GB) Mazda RT24-P 1.36,020
7. Olivier Pla/AJ Allmendinger/Dane Cameron/Juan Pablo Montoya (F/USA/USA/CO) Acura ARX-05 1.36,068
8. Ben Keating/Mikkel Jensen/Nicolas Lapierre/Scott Huffaker (USA/DK/F/USA) Oreca 07-Gibson 1.37,099
9. Andrea Belicchi/Giorgio Sernagiotto/Roberto Lacorte/Antonio Fuoco (I) Dallara P217-Gibson 1.37,205
10. Rob Hodes/Rinus van Kalmthout/Garett Grist/Ben Hanley (USA/NL/CDN/GB) Oreca 07-Gibson 1.37,265

15. Robert Kubica/Ferdinand Habsburg/Dennis Andersen/Anders Fjordbach (PL/A/DK/DK) Oreca 07-Gibson 1.38,323 (8. LMP2)

 
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja Chełm: Czujność 82-latki uchroniła ją przed oszustwem
Następny artykułCK Lublin: Bracia Karamazow – nowe tłumaczenie Cezarego Wodzińskiego