A A+ A++

Tak naprawdę to Japończycy pokazali nową odsłonę modelu Rogue, ale jego druga generacja była po prostu trzecią generacją X-Traila na rynek północnoamerykański. Możemy więc chyba bezpiecznie założyć, że zaprezentowane auto trafi również na nasz rynek, pod znajomą nazwą.

Nowy Nissan Rogue/X-Trail już na pierwszy rzut oka jest autem wyraźnie różnym od poprzednika. I nie jest to tylko wrażenie – auto jest krótsze o 43 mm i aż o 53 mm niższe. Ma także skrócony o 3 mm rozstaw osi. Nadal daje nam to SUVa o długości około 4,6 m, ale Japończycy chcieli nadać mu nieco bardziej kompaktowe proporcje.

Pod względem stylistyki tył nie jest w żaden sposób zaskakujący i równie dobrze mógłby należeć do auta obecnego już jakiś czas na rynku. Z kolei przód jest bardzo masywny, głównie za sprawą wielkiego grilla, otoczonego grubą listwą, formującą literę V. Nissan postanowił zostać też kolejnym po Hyundaiu producentem, którego SUVy będą miały z przodu wariację schematu “smukłe LEDy do jazdy dziennej u góry i prostokątne główne światła na dole”, upowszechnionego przez Citroena. Przedstawiciele marki z pewnością odpowiedzą, że jest to podążenie śladem wyznaczonym lata temu przez pierwszego Juke’a, ale tego modelu nie ma tu za grosz.

Nowy Rogue/X-Trail może jest trochę mniejszy od poprzednika, ale we wnętrzu wygląda o wiele bardziej “bogato”. Szczególnie kiedy spojrzymy na egzemplarz z jasnobrązową, skórzaną tapicerką (w topowej wersji półanilinową), którą częściowo wykończono także deskę rozdzielczą. Auto ma wysoko poprowadzoną konsolę środkową z małą dźwignią “automatu” oraz dużym pokrętłem do wyboru trybu jazdy.

Kierowca może mieć przed sobą duży wyświetlacz wirtualnych zegarów (12,3 cala), a także kolorowy head-up o przekątnej 10,8 cala. Nad deską rozdzielczą góruje dotykowy, 9-calowy ekran. Warto docenić także zastosowanie osobnego panelu klimatyzacji z własnym wyświetlaczem. Nowością jest zastosowanie trzeciej strefy dla pasażerów siedzących z tyłu.

Co ciekawe, Nissan twierdzi, że pomimo mniejszych rozmiarów zewnętrznych, udało się wygospodarować nieznacznie więcej miejsca dla pasażerów z tyłu. Mniejszy jest za to bagażnik, ale o ile realnie – trudno powiedzieć. Producent podał jedynie wartość 1033 l, a więc mierzoną do dachu (poprzednik miał około 100 l więcej).

A co pod maską? To trudne pytanie, ponieważ podano jedynie specyfikację na rynek amerykański, która przewiduje tylko wolnossący silnik 2,5 l o mocy 181 KM, współpracujący z przekładnią CVT.

Nowy Nissan Rogue pojawi się w sprzedaży jesienią tego roku. Kiedy (i czy) zobaczymy go w Europie jako X-Traila? Nissan póki co milczy na ten temat.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułPrezydent RP Andrzej Duda Honorowym Obywatelem Wielunia
Następny artykułDo Sanoka płynie dobra energia…