A A+ A++

Od czerwca panel Nielsena został zwiększony o 540 do 2540 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 7 tys. Był to pierwszy etap prac nad zwiększeniem panelu pomiaru, z powodu pandemii koronawirusa prace techników uległy opóźnieniu.

Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Media w Polsce komentowała, że majowa zmiana przyczyni się do zmniejszenia liczby spotów zerowych, dokładniejszego pomiaru mniejszych stacji i stabilniejszych wyników. Zapewniała także, że „próba jest reprezentatywna i została tak skonstruowana, aby zagwarantować zrównoważenie panelu pod względem kluczowych zmiennych: województwa, typu gospodarstwa domowego, wielkości miejscowości, typu anteny”.

Nielsen: prace zostały wznowione

Spytaliśmy, jak wygląda obecny stan prac nad powiększeniem panelu Nielsena i kiedy pomiar miałby objąć 3,5 tys. gospodarstw domowych.

Agnieszki Gosiewska przekazała nam, że w lipcu – wraz z rozluźnieniem przez rząd obostrzeń – Nielsen zdecydował się na wznowienie pracy techników zarówno w zakresie utrzymania obecnego panelu, jak i powrotu do instalacji nowych mierników. – Wprowadzając jednocześnie zwiększony rygor sanitarny ich pracy w postaci maseczek, ochraniaczy na buty, płynów dezynfekujących oraz wprowadzeniem dodatkowych procedur mających na celu zabezpieczenie zarówno techników jak i panelistów – zapewnia.

Szefowa NAM dodaje, że „intensywnie pracują, aby jak najszybciej dostarczyć dane z planowanego panelu liczącego 3,5 tys. gospodarstw domowych oraz uruchomić usługę pomiaru treści wideo na wszystkich urządzeniach”. – Wszystko zależy jednak od tego, jak będzie wyglądała sytuacja epidemiologiczna. Bezpieczeństwo pracowników i panelistów pozostaje naszym priorytetem – podsumowuje.

Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że firma jest także coraz bliżej wprowadzenia na rynek urządzeń do pomiaru oglądalności telewizji w internecie za pomocą streaming meter. Może to mieć miejsce jeszcze we wrześniu. To router, który przez wifi będzie mierzyć korzystanie z treści wideo, oglądanych w danym gospodarstwie domowym. Wskaźnik ten bada oglądalność nielinearną, pochodzącą z platform VOD i OTT, w których widz ogląda treści kiedy chce, w części lub całości.

Rozwiązanie ma być z czasem udoskonalane. Zmiana będzie polegać na wprowadzeniu pomiaru konsumpcji TV online w gospodarstwach domowych. Klienci Nielsena będą otrzymywać dane o oglądalności TV na komórkach, tabletach, komputerach osobistych, a dane będą pozyskiwane właśnie ze specjalnych mierników – streaming meter.

>>> Zobacz najnowsze wyniki oglądalności

Od kwietnia 2018 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pracuje nad koncepcją pomiaru tele- i audiometrycznego rynku mediów. Projekt pomiaru mediów, realizowany pod nadzorem KRRiT zakłada panel badawczy oparty na 26 tys. respondentów, jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu oraz mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl – tysiące ogłoszeń o pracę

Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku

W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
Poprzedni artykułBo życie zaczyna się po 50! Supersexy blond Kasia Niezgoda w kuszącej mini. FOTO
Następny artykułO Białorusi + piękne ujęcia, których nie zobaczysz w TVP/TVN/Polsacie – Marcin Janowski [WIDEO]