Ponad 2 km długości, 4 metry szerokości, inteligentne oświetlenie uliczne, 6 przepustów, infrastruktura rowerowa – tak w skrócie prezentuje się oddany wczoraj (23 marca) do użytku kolejny fragment bulwarów nad Nacyną.
Rowerowy kręgosłup miasta zyskał kolejny ważny fragment w swoim przebiegu. Bulwary nad Nacyną to dla wielu rybniczan atrakcyjna propozycja aktywnego spędzania czasu, to idealna trasa dla spacerowiczów, rowerzystów czy miłośników jazdy na rolkach, deskorolkach i hulajnogach – mówi prezydent Rybnika Piotr Kuczera.
Zobacz także
W tym przypadku alternatywną trasą połączone zostały dwie dzielnice – Niewiadom i Niedobczyce.
Najważniejsze informacje na temat inwestycji:
– lokalizacja: od ulicy Górnośląskiej do Sportowej (Przyjemnej)
– długość: ponad 2 km
– szerokość: 4 metry
– infrastruktura techniczna: inteligentne oświetlenie uliczne w technologii LED (82 lampy), kanał technologiczny (2000 mb), 6 przepustów w tym 2 nad rzeką Nacyną,
– infrastruktura rowerowa: 4 miejsca odpoczynku (kosz, 2 ławki, 2 stojaki), 2 liczniki,
– wartość inwestycji: 9,73 mln złotych w tym roboty budowlane: 8,85 mln zł, odszkodowania za zajęte grunty: 875 tysięcy złotych
– termin realizacji zadania: sierpień 2021– marzec 2023 roku
– wykonawca robót budowlanych: Drogopol Sp. z o.o.
Łukasz Karbowiński, rybnicki oficer rowerowy przypomina, że historia bulwarów nad Nacyną sięga przełomu roku 2014/2015, kiedy to pojawił się zamysł budowy ciągu pieszo-rowerowego łączącego tereny rekreacyjne w dzielnicy Stodoły z dzielnicą Niewiadom z wykorzystaniem potencjału terenowego wzdłuż Nacyny.
„Kręgosłup” rybnickich tras rowerowych – najważniejsze informacje i plany:
– Dokumentacja projektowa odcinka łączącego ulicę Rudzką z ulicą Wierzbową oraz dalej ulicą Budowlanych i Raciborską powstała w 2016 roku, inwestycję oddano do użytku w 2017 roku. Równolegle w latach 2014 – 2020 realizowane były roboty budowlane w ciągu ulicy Rudzkiej doprowadzające do powstania drogi rowerowej w dzielnicy Orzepowice, Chwalęcice oraz Stodoły.
– W 2019 roku oddano do użytkowania odcinek drogi rowerowej wzdłuż Drogi Śródmiejskiej stanowiącej część południowego odcinaka rybnickich bulwarów.
Odcinek Hallera – Rzeczna
– Istniejąca nawierzchnia z kostki betonowej
– Gotowy projekt wymiany nawierzchni na tym odcinku
– Wymiana nawierzchni i poprawa oznakowania (2023 rok – Rybnickie Służby Komunalne)
Odcinek Rzeczna– Śródmiejska
– Prace się rozpoczęły, ale zostały wstrzymane w związku z decyzją wojewody śląskiego, o czym szeroko już pisaliśmy na łamach portalu.
Na tym odcinku planowane dwa przejazdy bezkolizyjne:
– Pod ul. Reymonta (projekt gotowy)
– Pod ul. Obwiednia (projekt gotowy).
Odcinek Śródmiejska – Dolna
– wybudowany przy realizacji drogi Śródmiejskiej
Odcinek Dolna – Górnośląska
– w trakcie projektowania i uzgodnień
Tunel pod stacją Rybnik Towarowy
– dostosowywanie projektu do wymogów PKP, gestorów sieci, aktualizacja do obowiązujących zapisów prawa.
Odcinek Niedobczyce – Niewiadom
– 2 km właśnie oddane do użytku
Sportowa (łącznik Bulwary – Kopalnia Ignacy)
– Gotowy projekt około 800-metrowego odcinka
– Inwestycja obejmuje przebudowę drogi, nową kanalizację deszczową, oświetlenie i drogę dla rowerów
– Połączy ul. Przyjemną z Kopalnią Ignacy.
Zobaczcie wideo z przejazdu wzdłuż całego oddanego do użytku odcinka:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS