A A+ A++

Ponad 2 km długości, 4 metry szerokości, inteligentne oświetlenie uliczne, 6 przepustów, infrastruktura rowerowa – tak w skrócie prezentuje się oddany wczoraj (23 marca) do użytku kolejny fragment bulwarów nad Nacyną.

Rowerowy kręgosłup miasta zyskał kolejny ważny fragment w swoim przebiegu. Bulwary nad Nacyną to dla wielu rybniczan atrakcyjna propozycja aktywnego spędzania czasu, to idealna trasa dla spacerowiczów, rowerzystów czy miłośników jazdy na rolkach, deskorolkach i hulajnogach – mówi prezydent Rybnika Piotr Kuczera.

Zobacz także

W tym przypadku alternatywną trasą połączone zostały dwie dzielnice – Niewiadom i Niedobczyce.

Najważniejsze informacje na temat inwestycji:

– lokalizacja: od ulicy Górnośląskiej do Sportowej (Przyjemnej)

– długość: ponad 2 km

– szerokość: 4 metry

– infrastruktura techniczna: inteligentne oświetlenie uliczne w technologii LED (82 lampy), kanał technologiczny (2000 mb), 6 przepustów w tym 2 nad rzeką Nacyną,

– infrastruktura rowerowa: 4 miejsca odpoczynku (kosz, 2 ławki, 2 stojaki), 2 liczniki,

– wartość inwestycji: 9,73 mln złotych w tym roboty budowlane: 8,85 mln zł, odszkodowania za zajęte grunty: 875 tysięcy złotych

– termin realizacji zadania: sierpień 2021– marzec 2023 roku

– wykonawca robót budowlanych: Drogopol Sp. z o.o.

Łukasz Karbowiński, rybnicki oficer rowerowy przypomina, że historia bulwarów nad Nacyną sięga przełomu roku 2014/2015, kiedy to pojawił się zamysł budowy ciągu pieszo-rowerowego łączącego tereny rekreacyjne w dzielnicy Stodoły z dzielnicą Niewiadom z wykorzystaniem potencjału terenowego wzdłuż Nacyny.

„Kręgosłup” rybnickich tras rowerowych – najważniejsze informacje i plany:

– Dokumentacja projektowa odcinka łączącego ulicę Rudzką z ulicą Wierzbową oraz dalej ulicą Budowlanych i Raciborską powstała w 2016 roku, inwestycję oddano do użytku w 2017 roku. Równolegle w latach 2014 – 2020 realizowane były roboty budowlane w ciągu ulicy Rudzkiej doprowadzające do powstania drogi rowerowej w dzielnicy Orzepowice, Chwalęcice oraz Stodoły.

– W 2019 roku oddano do użytkowania odcinek drogi rowerowej wzdłuż Drogi Śródmiejskiej stanowiącej część południowego odcinaka rybnickich bulwarów.

Odcinek Hallera – Rzeczna

– Istniejąca nawierzchnia z kostki betonowej

– Gotowy projekt wymiany nawierzchni na tym odcinku

– Wymiana nawierzchni i poprawa oznakowania (2023 rok – Rybnickie Służby Komunalne)

Odcinek Rzeczna– Śródmiejska

– Prace się rozpoczęły, ale zostały wstrzymane w związku z decyzją wojewody śląskiego, o czym szeroko już pisaliśmy na łamach portalu.

Na tym odcinku planowane dwa przejazdy bezkolizyjne:

– Pod ul. Reymonta (projekt gotowy)
– Pod ul. Obwiednia (projekt gotowy).

Odcinek Śródmiejska – Dolna

– wybudowany przy realizacji drogi Śródmiejskiej

Odcinek Dolna – Górnośląska

– w trakcie projektowania i uzgodnień

Tunel pod stacją Rybnik Towarowy

– dostosowywanie projektu do wymogów PKP, gestorów sieci, aktualizacja do obowiązujących zapisów prawa.

Odcinek Niedobczyce – Niewiadom

– 2 km właśnie oddane do użytku

Sportowa (łącznik Bulwary – Kopalnia Ignacy)

– Gotowy projekt około 800-metrowego odcinka

– Inwestycja obejmuje przebudowę drogi, nową kanalizację deszczową, oświetlenie i drogę dla rowerów

– Połączy ul. Przyjemną z Kopalnią Ignacy.

Zobaczcie wideo z przejazdu wzdłuż całego oddanego do użytku odcinka:

Obserwuj nasz serwis na:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułАртилеристи ЗСУ “пройшлися” по позиціях ворога, авіація “досипала” з неба
Następny artykułWitchfire – twórcy zaprezentowali złożony system zaklęć. Polski tytuł pozwoli wcielić się w zabójczego maga