Od 2 marca do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce. Dzięki zebranym informacjom Fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy.
Jak wyjaśnia NFZ, badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Ankieterzy przepytają tylko te osoby, które wyrażą taką chęć.
W czasie rozmowy ankieterzy zadadzą 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów:
- Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
- Jaka była jakość wyżywienia?
- Czy komunikacja była zrozumiała?
- Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
- Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
- Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
- Czy w nocy była cisza?
- Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
- Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10.
Informacje, których nie należy podawać
W czasie rozmowy z ankieterem nie należy podawać żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystał pacjent) – wskazuje NFZ. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań.
Informacje, które mają ankieterzy
Badanie jest anonimowe. Ankieterzy nie mają dostępu do danych osobowych takich jak imię, nazwisko i PESEL osoby, do której dzwonią. Nie posiadają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystał.
W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić tożsamość ankieterów kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.
Źródło: NFZ
BPO
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS