A A+ A++

We wrześniu rozwiązał się wór z ogłoszeniami na temat Microsoft Flight Simulator 2024. Znamy już praktycznie wszystkie szczegóły nowego exclusiva Xbox. Czas więc podsumować najważniejsze nowości, które czekają na nas w tej lotniczej przygodzie.

Tryb Kariery i mocno ulepszona grafika z raytracingiem w kokpitach to główne motywy, na których skupiły się redakcję relacjonujące wrześniowy pokaz Microsoft Flight Simulator 2024. Nowych, naprawdę ciekawych i fajnych motywów jest jednak znacznie więcej. Poniżej czekają na was najważniejsze zmiany.

Dalsza część tekstu pod wideo

Wypożyczanie DLC

Kilka razy naciąłem się już na zakup samolotów nie najlepszej jakości w MSFS 2020. Niestety w obecnej formie wbudowany w grę sklep nie jest dobrze przemyślany i często kupuje się tu przysłowiowego kota w worku. To zmienia się jednak w MSFS 2024. Teraz będziemy mogli przetestować za darmo, w formie “dema”, wszystkie samoloty wydawane przez Microsoft i wiele produkcji third party (w tym również lotniska).

Konkretny tryb Replay na Xbox

Ludzie grający na PC korzystają z prostych opcji tworzenia replayów swoich przelotów. Na XSX taka opcja jednak w ogóle nie istnieje. To zmienia się w Microsoft Flight Simulator 2024, gdzie pojawi się konkretny, rozbudowany tryb powtórek, pozwalających na podziwianie swoich lądowań. Będzie ona dostępna od premiery na XSX/XSS i PC.

Piesze wędrówki i sprawdzanie stanu samolotów

Gdy wybierzemy opcje “zimnego startu”, na miejscu parkingowym, rozgrywkę zaczniemy w MSFS 2024 na nogach, obchodząc samolot i przygotowując go do startu (poprzez sprawdzenie ciśnienia w oponach, stanu oleju silnikowego itd). Ta opcja chodzenia będzie też wykorzystywana np przy wyprawach w dzikie tereny, gdzie można fotografować różne gatunki dzikich zwierząt.

Turbulencje za samolotami

Turbulencje typu “wake” to nie tylko atrakcyjny efekt graficzny w MSFS 2024, kiedy obserwujemy jak drzewa i krzewy uginają się pod naporem wiatru. To też ważne zjawisko aerodynamiczne, które sprawia, że niedopuszczalne są starty małych samolotów zaraz za dużymi maszynami (bez przerwy na ustabilizowanie powietrza, mogłoby się to skończyć tragicznie). MSFS 2024 wprowadza ten ważny aspekt lotów, rejestrując aż do 6 minut turbulencji, ciągnących się za każdym samolotem.

Pogoda na żywo z historią 24h

Najczęściej gram w MSFS wieczorami, a to oznacza, za gdy zaczynam loty w trybie Live jest już ciemno nad Europą. Jedyna opcją na zabawę za dnia jest więc “cofanie” czasu w grze. To powoduje jednak, że pogoda jest najczęściej bezwietrzna i łagodna, jak to w nocy (opcja live weather aktualnie uwzględnia tylko obecne warunki). To zmienia się wreszcie w Microsoft Flight Simulator 2024. Teraz gra zapisuje warunki pogodowe w okresie 24 godzin, dzięki czemu można przewinąć czas i uzyskać pogodę, jaka naprawdę występowała np. wcześnie rano.

Przyspieszone loadingi i kuracja odchudzająca

MSFS potrafi się długo ładować przy pierwszym uruchomieniu (szczególnie gdy posiadamy wiele dodatków). To ma się diametralnie zmienić w MSFS 2024. Nie tylko z powodu znacznego odchudzenia klienta gry (z ponad 150 GB do ok. 50 GB), ale też dzięki przejściu do renderowania jednej planety. W obecnej odsłonie wybierając miejsce rozpoczęcia lotu system generuje jeden model Ziemi, by następnie wyrzucić go z pamięci i wygenerować bardziej szczegółowy model globu, na którym zaczynamy lot. Teraz, w MSFS 2024, zabawę zaczynamy od razu na docelowym modelu planety, co ogromnie przyspiesza startowe loadingi.

Pory roku i różne biomy

Obecnie w MSFS 2020 występują tylko dwie pory roku (lato i zima), co wygląda dosyć dziwnie. MSFS 2024 ogromnie udoskonala pod tym względem oprawę, wprowadzając nie tylko setki różnych gatunków drzew, ale też ich sezonowe formy, dzięki czemu zobaczymy florę również w wiosennych i jesiennych odsłonach. Dodajmy do tego ponad 30 różnych biomów, a otrzymujemy niezwykłe zróżnicowanie przyrody, którą będziemy podziwiać w MSFS 2024.

Widoczni i zróżnicowani pasażerowie

Przy przewozie pasażerów wreszcie będziemy obserwować w MSFS 2024 nie tylko ludzi zajmujących miejsca w kabinie, ale też czekających na wejście do samolotu przed startem czy opuszczających maszynę po lądowaniu. Asobo zadbało w tym miejscu o proceduralne generowanie takich NPCów – z uwzględnieniem setek różnych strojów i innych cech wyglądu, typowych dla danego regionu i kontynentu.

Nierówny grunt i deformacje terenu

Lądowania lekkimi maszynami w dzikich terenach w MSFS 2020 są raczej mało emocjonujące. Asobo mocno przysiadło jednak nad tym motywem w nowej grze. Dzięki teselacji i deformacji grunt jest pełen małych wybojów, a koła samolotów zapadają się np. w piasku na plażach. Starty z takich terenów są też teraz znacznie trudniejsze przez duże opory toczenia opon.

Własna baza w trybie Kariery

Jedną z ciekawszych funkcji trybu Kariery w MSFS 2024 jest możliwość rozpoczęcia zabawy na dowolnie wybranym lotnisku świata. Misje generowane są proceduralne każdego dnia dla danego regionu, dzięki czemu możemy wcielić się w pilota działającego w naszych rodzinnych stronach lub też w wymarzonym miejscu, gdzie marzymy by zamieszkać. Ponadto tryb Kariery wyróżnia się ciągłością zdarzeń, a więc kupione wcześniej i następnie rozbite samoloty po prostu utracimy. Po takich skuchach będziemy tracić również reputację i najbardziej intratne zlecenia.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMarynujesz mięso w ten sposób? To ogromny błąd. Zwróć uwagę na ten szczegół
Następny artykułMocne treści i motywacja. Nagrali nowy numer