A A+ A++

Netflix Polska zareagował na krążące informacje dotyczące dodatkowych opłat dla klientów, którzy współdzielą konta na platformie SVOD. W Polsce nie będziemy płacić więcej, ale użytkownicy zostaną zmuszeni do weryfikacji urządzenia.

Jeszcze w 2022 roku pojawiły się informacje, według których Netflix zamierza mocniej walczyć ze współdzieleniem kont. Korporacja ma tracić setki milionów dolarów z powodu widzów oferujących znajomym lub innym osobom dostęp do swoich kont na platformie.

Korporacja na wybranych rynkach rozpoczęła wdrażanie systemu, który zachęca klientów do tworzenia własnych kont lub po prostu zainteresowani mogą dopłacić, by następne osoby mogły bez problemu korzystać z dostępu do profilu.

W Polsce sytuacja ma wyglądać inaczej – widzowie będą weryfikowani i zostaną zmuszeni do potwierdzenia, że są głównymi właścicielami konta.

Współdzielenie konta Netflix z osobą, która nie mieszka w tym samym gospodarstwie domowym
Osoby, które nie mieszkają w Twoim gospodarstwie domowym, będą musiały założyć własne konto, aby korzystać z serwisu Netflix. Rejestracja w serwisie Netflix jest bardzo prosta, a użytkownicy mają do wyboru różne plany. Możesz zmienić plan lub anulować członkostwo w dowolnym momencie.

Jeśli nastąpi logowanie na konto z urządzenia spoza Twojego gospodarstwa domowego lub takie urządzenie będzie używane w sposób ciągły, możemy poprosić Cię o zweryfikowanie tego urządzenia, zanim będzie można na nim korzystać z serwisu Netflix, lub o zmianę gospodarstwa domowego Netflix. W ten sposób potwierdzamy, że na tym urządzeniu można korzystać z konta. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć w sekcji „Weryfikacja urządzenia” poniżej. Netflix nie obciąży Cię automatycznie opłatą, jeśli współdzielisz konto z osobą, która z Tobą nie mieszka.

Netflix potwierdza, że nie będzie automatycznie obciążać klientów dodatkowymi opłatami, ale zainteresowani będą zmuszeni do wykonywania weryfikacji: 

Weryfikacja urządzenia
Jeśli ktoś zaloguje się do Twojego konta z urządzenia spoza Twojegogospodarstwa domowego Netflix lub jeśli dostęp do konta będzie uzyskiwany w sposób ciągły z lokalizacji spoza Twojego gospodarstwa domowego, możemy poprosić Cię o zweryfikowanie tego urządzenia, zanim będzie można na nim korzystać z serwisu Netflix. W ten sposób możemy potwierdzić, że urządzenia korzystające z konta ma prawo to robić.

Aby zweryfikować urządzenie:

– Netflix wysyła link na adres e-mail lub numer telefonu powiązany z kontem głównego właściciela konta.
– Link otwiera stronę, na której znajduje się 4-cyfrowy kod weryfikacyjny 
– Kod należy wprowadzić, na którym pojawiła się prośba, w ciągu 15 minut (jeśli kod wygasł, prześlij prośbę o nowy kod weryfikacyjny z tego samego urządzenia)
– Po udanej weryfikacji na urządzeniu będzie można korzystać z serwisu Netflix.
– Prośba o weryfikację urządzenia może się pojawiać co pewien czas.

Korporacja potwierdziła również, co się dzieje w sytuacji, gdy klient będzie w podróży lub podczas pobytu w innym miejscu:

Korzystanie z serwisu Netflix podczas podróży lub podczas pobytu w innym miejscu.
Jeśli podróżujesz lub mieszkasz w kilku różnych miejscach, chcemy dać Ci możliwość korzystania z serwisu Netflix w dowolnym miejscu i o każdej porze. Jeśli jesteś właścicielem konta głównego (lub z nim mieszkasz), weryfikacja urządzenia używanego do korzystania z serwisu Netflix nie powinna być konieczna.

Jeśli od dłuższego czasu nie przebywasz w gospodarstwie domowym Netflix, możemy co pewien czas poprosić Cię o zweryfikowanie urządzenia. W ten sposób potwierdzamy, że na tym urządzeniu można korzystać z konta. Weryfikacja urządzenia jest szybka i prosta. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć w sekcji „Weryfikacja urządzenia” powyżej.

Netflix nie będzie wymagał weryfikacji, gdy użytkownicy będą oglądać materiały z połączenia internetowego w gospodarstwie domowym głównego właściciela konta.

Wyłączanie weryfikacji urządzenia

Weryfikacja nie będzie wymagana, o ile urządzenie używane do oglądania treści w serwisie Netflix korzysta z połączenia internetowego w gospodarstwie domowym głównego właściciela konta. Jeśli konto Netflix jest używane na urządzeniu, które nie jest powiązane z gospodarstwem domowym właściciela konta głównego, urządzenie to będzie musiało zostać zweryfikowane, zanim będzie można na nim korzystać z serwisu Netflix. W ten sposób potwierdzamy, że na tym urządzeniu można korzystać z konta.

Jak Netflix wykrywa urządzenia w gospodarstwie domowym

Wykorzystujemy informacje takie jak adresy IP, identyfikatory urządzeń i aktywność konta na urządzeniach zalogowanych na koncie Netflix.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOd 1 stycznia w Bolt jeżdżą wyłącznie kierowcy zweryfikowani według nowych zasad
Następny artykułNie byli widoczni na drodze. Zostali ukarani mandatami