21 marca br. podczas obrad Zarządu Powiatu Pan Artur Szczupakowski (Główny Specjalista ds. Kontroli i Kontroli Zarządczej) wniósł o wznowienie kontroli w SPZOZ w Lubartowie w zakresie dostępności i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych zgodnie z treścią skargi na SPZOZ w Lubartowie z dnia 30.12.2022 r. Wyjaśnił, że z uwagi na fakt, iż w dniu 17 marca 2023 r. dyrektor SPZOZ w Lubartowie powiadomił Starostę Lubartowskiego o wpłynięciu informacji od Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie ginekologii i położnictwa w sprawie oceny postępowania z pacjentką oraz informacji od Rzecznika Praw Pacjenta, zespół kontrolny posiada już pełny materiał, aby ocenić jakość udzielanego świadczenia zdrowotnego zgodnie ze skargą, która wpłynęła na działanie SPZOZ w Lubartowie oraz przygotować projekt wystąpienia pokontrolnego. Dodał, że w dalszym ciągu toczy się postępowanie przed Lubelską Izbą Lekarską, jednakże jego rozstrzygnięcie nie jest konieczne do oceny jakości udzielenia świadczenia zdrowotnego.
ZOBACZ » Lubartowski szpital naruszył prawa pacjenta
Z opublikowanego dziś przez powiat wystąpienia pokontrolnego dowiadujemy się, że kontrolujący w sposób negatywny ocenili jakość udzielanych świadczeń zdrowotnych przez SPZOZ w Lubartowie na rzecz skarżącej.
W ocenie Zespołu Kontrolnego w przedmiotowej sprawie doszło do naruszenia praw pacjenta. Zdaniem kontrolujących, SPZOZ w Lubartowie swoim działaniem naruszył art. 8 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. z 2022 r. poz. 1876), zgodnie z którym “pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych udzielanych z należytą starannością przez podmioty udzielające świadczeń zdrowotnych w warunkach odpowiadających określonym w odrębnych przepisach wymaganiom fachowymi sanitarnym. Przy udzielaniu świadczeń zdrowotnych osoby wykonujące zawód medyczny kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych” – czytamy w udostępnionym dokumencie.
W kontrolowanym obszarze stwierdzono następujące nieprawidłowości:
- Brak udzielenia Skarżącej świadczeń zdrowotnych o odpowiedniej jakości przez SPZOZ w Lubartowie;
- Brak właściwego postępowania personelu medycznego w razie wątpliwości diagnostycznych lub terapeutycznych.
- Niedostateczny nadzór nad personelem medycznym.
- Uzupełnienie dokumentacji medycznej w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami.
reklama
To już się nie powtórzy?
Z dokumentu wynika, iż dyrektor SPZOZ w Lubartowie wypełnił wszystkie zalecenia określone w projekcie wystąpienia pokontrolnego. Zapoznał lekarzy ginekologów z pismem Rzecznika Praw Pacjenta, pouczył personel w zakresie obowiązywania praw pacjenta do świadczeń zdrowotnych i przeprowadził szkolenie personelu medycznego o tematyce “Jak uniknąć naruszeń prawa pacjenta w placówce medycznej”. Opracowano też algorytm postępowania przy podejrzeniu ciąży obumarłej i zaplanowano szkolenie z zakresu prawidłowego prowadzenia dokumentacji medycznej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS