Nie wszystkie zachodnie firmy przyłączyły się do sankcji nałożonych na Rosję. Wśród nich jest francuska sieć hipermarketów budowalnych Leroy Merlin. Polski artysta Bartek Kiełbowicz stworzył serię naklejek, które mają uświadomić ten fakt klientom sieci.
Kiełbowicz stworzył między innymi „zastępstwa” dla cenówek umieszczanych przy produktach oferowanych w sklepie. Znaleźć na nich można takie napisy jak „kupując ten produkt finansujesz ludobójstwo w Ukrainie”, „zestaw do zamiatania poczucia winy”, „Leroy Merlin wspiera rosyjską inwazję” czy „pojemnik na zwłoki”.
Auto zachęca innych do drukowania swoich dzieł i umieszczania ich w sklepach Leroy Merlin.
Odkąd grupa Mulliez, skupiająca oprócz Leroy Merlin także między innymi sklepy sportowe Decathlon oraz markety Auchan, ogłosiła, że pozostaje w Rosji, w wielu miejscach zaczęto protestować przeciwko takiej decyzji. Początkowo były to protesty oddolne, nawet kilkuosobowe.
Ostatecznie Decathlon zdecydował się zawiesić działalność w Rosji, a Auchan – wstrzymać inwestycje i dostawy do tego kraju.
Wideo
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS