Dekadę temu jeden elektryczny pociąg Elf kosztował 24-25 mln zł, a obecnie już około 50 mln zł. Bardzo liczyliśmy na pieniądze z KPO, ale z powodu opóźnień nie jesteśmy w stanie zmieścić się w terminach. Producenci pociągów nie mają możliwości, aby ukończyć budowę pojazdów do 2026 r. – mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek woj. wielkopolskiego, odpowiedzialny za kolej.
Trwa piąta edycja akcji Supermiasta i Superregiony. Tym razem zapraszamy do rozmowy o kolei: jej kondycji, planach inwestycyjnych, perspektywach rozwoju. Czekamy na Wasze komentarze i opinie: [email protected]
TOMASZ CYLKA: Z danych za 2023 r. wynika, że największym przewoźnikiem kolejowym w Polsce jest Polregio (26 proc.), potem PKP Intercity – 18,2 proc., ale na kolejnych miejscach przeważają już spółki samorządowe. Na trzecim są Koleje Mazowieckie – 16,4 proc. (czwarte to jeszcze spółka PKP SKM w Trójmieście – 12 proc.), na piątym Koleje Śląskie – 5,9 proc., na szóstym Dolnośląskie – 5,1 proc., a na siódmym Wielkopolskie – 4,5 proc. Wyobraża Pan sobie przewozy regionalne bez samorządowych spółek?
Oryginalne źródło: ZOBACZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS