Największy na świecie producent silników okrętowych zapowiada przejście na paliwa neutralne dla klimatu
07.03.2021r. 06:31
W 2019 r., wraz z Global Maritime Forum, Friends of Ocean Action i World Economic Forum, MAN Energy Solutions dołączył do koalicji zajmującej się rozwojem statków bezemisyjnych do 2030 r.
“Firma rozważa e-metan jako zamiennik LNG” – powiedział Gunnar Stiesch, główny inżynier MAN Energy Solutions.
E-metan jest pozyskiwany z odlotowego CO2 z elektrowni lub pieców cementowych poprzez jego syntezę z wysokoenergetycznym wodorem. Inne alternatywy obejmują amoniak lub biopaliwa, takie jak czysty wodór zużyty czy olej kuchenny.
“Każde z paliw alternatywnych wymaga specjalnych zbiorników o różnej wielkości, co może prowadzić do problemów, ponieważ każdy z portów musiałby mieć przygotowaną infrastrukturę niezbędną dla danego biopaliwa”. Niezbędne inwestycje w infrastrukturę portową są znacznie wyższe niż w technologię silników” – wyjaśniał Stiesch. Powiedział, że przejście na paliwa neutralne dla klimatu nie nastąpi, dopóki okrętowy olej napędowy pozostanie tak tani, jaki jest obecnie. “Dlatego musimy wyceniać emisje CO2 i to na całym świecie” – dodał.
W tym miesiącu Parlament Europejski głosował za włączeniem operatorów statków do systemu handlu uprawnieniami do emisji CO2 (ETS) od stycznia 2022 r.
Czytaj również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS