Obowiązek złożenia deklaracji do CEEB nadal obejmuje właścicieli budynków z nowymi źródłami ciepła i ze źródłami ciepła wymienianymi na nowe.
30 czerwca 2022 r. minął ustawowy termin, do którego właściciele i zarządcy budynków mieszkalnych i niemieszkalnych mieli składać deklaracje do CEEB. Nie zmienia to jednak sposobu pracy w urzędach. Aplikacja CEEB.gov.pl również działa tak, jak dotychczas – przejdź do aplikacji.
Obowiązek złożenia deklaracji do CEEB wynika z ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków i nie jest to obowiązek jednorazowy. Zgodnie z przepisami, obowiązek ten nadal z nami pozostaje:
- dla nowych źródeł ciepła – 14 dni od uruchomienia,
- dla źródeł ciepła wymienianych na nowe – 14 dni od uruchomienia,
- dla wszystkich zapominalskich – natychmiastowe złożenie deklaracji.
To oznacza, że nadal przyjmujemy i wprowadzamy deklaracje do CEEB!
Ponadto przypominamy, że pracownicy gmin na wprowadzenie do CEEB już otrzymanych deklaracji papierowych mają 6 miesięcy od dnia ich złożenia. To oznacza, że proces wprowadzania deklaracji do systemu w gminach nadal trwa.
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków (CEEB) to jeden z elementów tzw. Zintegrowanego Systemu Ograniczania Niskiej Emisji (ZONE), który powstaje w Głównym Urzędzie Nadzoru Budowlanego. Jej celem jest poprawa jakości powietrza walka ze smogiem i pomoc w wymianie tzw. kopciuchów. Aby uzyskać wszystkie wymagane informacje na temat CEEB, należy po wejściu na stronę GUNB.gov.pl wybrać przycisk CEEB lub kliknąć w ten link: info-CEEB.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS