Na największych mostach na trasie Opole – Kędzierzyn-Koźle: nad Kanałem Gliwickim (o dł. 80 m) i nad rzeką Kłodnicą (dł. 67 m) pociągi już jeżdżą jednym torem. Rozpoczęła się właśnie przebudowa przepraw na drugim torze. – Odnowione obiekty zapewnią sprawny przejazd pociągów pasażerskich i zwiększenie przewozów w ruchu towarowym na ważnej linii w korytarzu międzynarodowym Bałtyk – Adriatyk łączącym porty nad Bałtykiem z Europą Południową – wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP SA.
Podróż o połowę krótsza
Na Dworcu Głównym w Opolu rozpoczęła się budowa peronu 1a. Powstanie tam wiata o długości 75 m, a peron będzie obsługiwał pociągi jadące w kierunku Kędzierzyna-Koźla, Strzelec Opolskich i stacji Fosowskie.
W Kędzierzynie-Koźlu gotowe są perony nr 2 i 3, a prace trwają na peronach 1 i 4. Nowe perony powstały też między innymi na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie i Górażdżach oraz na przystanku w Jasionie. Między Opolem i Kędzierzynem-Koźlem 10 stacji i przystanków będzie miało nowe perony, dostosowane do obsługi osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Na stacjach w Zdzieszowicach, Gogolinie, Opolu Groszowicach i na przystanku Opole Grotowice będą windy.
Po przebudowaniu torów na tej linii pociągi pojadą z prędkością do 160 km/godz. Czas przejazdu z Opola do Kędzierzyna skróci się z 50 do 25 minut. Trasą w ciągu doby przejeżdża od 80 do 90 pociągów.
Mosty jak nowe
W Opolu trwają przygotowania do przebudowy mostu kolejowego nad Odrą. Przy obecnym obiekcie zostanie dobudowana nowa konstrukcja dla jednego z dwóch torów. Po zakończeniu inwestycji każdy tor będzie na osobnej konstrukcji, co usprawni ruch kolejowy. W Opolu zostaną wyremontowane także trzy kolejowe przeprawy: nad Młynówką, nad kanałem Ulgi oraz nad Suchodołem. Zaplanowane są też prace na trzech wiaduktach nad ul. Powstańców Śląskich, ul. Krapkowicką i ul. Prószkowską.
Modernizacja odcinka Kędzierzyn-Koźle – Opole Groszowice zakończy się jeszcze w tym roku, natomiast przebudowa odcinka Opole Zachodnie – Opole Groszowice w 2023 roku. Wartość projektu wynosi 815,7 mln zł. 397,3 mln zł to unijne dofinansowanie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS