A A+ A++

Spółka Centralny Port Komunikacyjny ma w planach budowę nowej linii kolejowej. Chodzi o połączenie Sanoka z Rzeszowem. Linia 122 ma polepszyć skomunikowanie Bieszczad z całą Polską.

W ramach programu Centralnego Portu Komunikacyjnego na Podkarpaciu mają powstać dwie linie kolejowe. W sumie 155 kilometrów.

Pierwsza z nich – linia nr 58 (Łętownia – Rzeszów) skróci czas przejazdu pomiędzy stolicą województwa a tzw. Czwórmiastem (Stalowa Wola, Tarnobrzeg, Sandomierz, Nisko) oraz zapewni najszybsze połączenie Podkarpacia z Warszawą i CPK. Druga to linia nr 122 z Sanoka do Rzeszowa.

Spółka Centralny Port Komunikacyjny otworzyła już oferty w przetargu na zawarcie umowy ramowej dotyczącej opracowania studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych dla inwestycji kolejowych związanych z budową CPK.
Na to przedsięwzięcie, podzielone na dwie części, CPK zamierza przeznaczyć ponad 430 mln zł (na część pierwszą 177 460 819 zł, drugą – 254 547 870 zł).

Przetarg miał charakter ramowy. Zwycięzcy będą mogli ubiegać się o zamówienia wykonawcze na dokumentację dla konkretnych linii.

Pierwsza część zamówienia zainteresowała pięciu wykonawców:

  • konsorcjum Multiconsult Polska (lider) i Transprojekt Gdański, Egis Polska
  • konsorcjum Sweco Polska (lider) i Tecnica y Proycetos
  • Databout Sp. z o.o.
  • konsorcjum IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo, BBF i Arcadis
  • konsorcjum Voessing Polska (lider) i Infra Centrum Doradztwa, Instytut Kolejnictwa oraz Infrares

W drugiej części oferty złożyły te same firmy oprócz konsorcjum Sweco Polska (lider) i Tecnica y Proycetos.

Spółka CPK nie podaje zaoferowanych przez wykonawców cen.

Ciąg CPK Rzeszów – Sanok stanowi połączenie Centralnego Portu Komunikacyjnego z południową częścią woj. mazowieckiego, północno-wschodnią województwa świętokrzyskiego oraz województwem podkarpackim.

Na ciąg nr 6 składają się linie kolejowe:

  • nowa linia nr 88 Centralny Port Komunikacyjny – Warka,
  • istniejąca linia nr 8, odcinek Warka – Radom,
  • nowa linia nr 84 Radom – Kunów,
  • istniejąca linia nr 25, odcinek Kunów – Stary Garbów,
  • nowa linia nr 80 Stary Garbów – Zbydniów,
  • istniejąca linia nr 74, odcinek Zbydniów – Stalowa Wola Rozwadów,
  • istniejąca linia nr 68, odcinek Stalowa Wola Rozwadów – Łętownia,
  • nowa linia nr 58 Łętownia – Rzeszów,
  • nowa linia nr 632 Łukawiec – Rzeszów Jasionka Międzynarodowy Port Lotniczy,
  • istniejąca linia nr 106 Rzeszów – Jasło (wraz z przewidzianymi do budowy odcinkami nowego przebiegu),
  • istniejąca linia nr 108, odcinek Jasło – Sanok,
  • nowa linia nr 638 Jedlicze – Szebnie,
  • nowa linia nr 122 Rzeszów – Sanok.

Efektem budowy tych linii – jak tłumaczy spółka CPK – będzie krótsza, niż po istniejących obecnie liniach, trasa w relacjach z CPK i Warszawy przez Radom do Rzeszowa, i dalej w kierunku Przemyśla oraz południowej części województwa podkarpackiego.

Warunki podróżowania mają się tez poprawić dzięki budowie linii 122 Rzeszów – Sanok. Dzięki niej w system transportu kolejowego włączone zostaną kolejne miejscowości (m.in. Brzozów).


Czytaj też: Z Jasła, Krosna i Sanoka dojedziemy pociągiem do stolicy w 2 godz. 50 min


Autor: tom

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBeniaminek skompletował przyjęcie
Następny artykułMPK Łódź. Zderzenie osobówki z tramwajem na trasie WZ. Poważne utrudnienia!