A A+ A++

Zawieszenie samochodu pełni kluczową funkcję w utrzymaniu komfortu jazdy, stabilności oraz bezpieczeństwa pojazdu. Skomplikowana konstrukcja zawieszenia składa się z kilku podstawowych elementów, które wzajemnie ze sobą współpracują, aby zapewnić gładką i kontrolowaną jazdę. Główne składniki zawieszenia w samochodach osobowych to sprężyny, amortyzatory, wahacze, tuleje zawieszenia, łączniki stabilizatora i wiele innych.  Nieco bardziej skomplikowaną konstrukcję ma zawieszenie wielowahaczowe, którego naprawa wiąże się niestety z wyższymi kosztami. Układ zawieszenia odpowiada m.in. za komfort jazdy. Zawieszenie niezależne pochłania nierówności na drodze, a także pomaga utrzymać kontakt kół z nawierzchnią drogi, co jest kluczem do zachowania kontroli nad pojazdem. Dobrze działające zawieszenie wpływa także na geometrię kół, co ma bezpośredni wpływ na prowadzenie samochodu i zdolność do skręcania.

Co to są zawieszenia niezależne?

Zawieszenia niezależne to system zawieszenia, w którym koła po jednej stronie samochodu działają niezależnie od kół po przeciwległej stronie. Oznacza to, że ruch jednego koła nie wpływa bezpośrednio na ruch przeciwnego koła tej samej osi. Dzięki temu każde koło może się przemieszczać w górę i w dół niezależnie od pozostałych kół, co poprawia komfort jazdy i przyczepność kół do nawierzchni. Istnieje kilka rodzajów zawieszeń niezależnych, ale wszystkie mają wspólną cechę: niezależne ruchy kół. Najpopularniejsze zawieszenia niezależne są typu MacPherson oraz zawieszenia wielowahaczowe.

Zawieszenie niezależne MacPherson

Te pierwsze to jedne z najprostszych i najczęściej stosowanych rodzajów zawieszenia niezależnego. Składa się z pojedynczego, dużego amortyzatora połączonego z wahaczem. Są tanie w produkcji i zajmuje niewiele miejsca.

Zawieszenie wielowahaczowe

W drugim przypadku każde koło jest obsługiwane przez dwa lub więcej wahaczy, które umożliwiają niezależne ruchy kół. Jest to bardziej skomplikowane i kosztowne w porównaniu z zawieszeniem typu MacPherson, ale oferuje lepsze właściwości jezdne.

Na czym polega tuning zawieszenia na zawieszenie pneumatyczne?

Zawieszenie pneumatyczne to system zawieszenia, w którym tradycyjne sprężyny stalowe lub sprężyny śrubowe są zastępowane przez poduszki powietrzne.  Wiele osób decyduje się na tuning zawieszenia, czego powodem może być zmniejszenie mas nieresorowanych samochodu, a także jego optyczne obniżenie. Również chcąc dokonać zwiększenia sztywności zawieszenia, co jest przydatne podczas szybkiego pokonywania zakrętów, układy zawieszenia są odpowiednio modyfikowane.

Więcej na temat zawieszeń samochodowych, a także pełną ofertę elementów zawieszenia można znaleźć na stronie https://mapet-tuning.com/sklep/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSensacyjne naruszenie zakazu w Rumi: Politycy oblegają słupy mimo zakazu!
Następny artykułMieszkania na sprzedaż Siechnice. Sprawdź dlaczego warto sprawdzić ofertę mieszkania na sprzedaż w Siechnicach?