A A+ A++

W obecnych czasach każda profesjonalna firma musi dbać nie tylko o marketing ukierunkowany na klientów. Jej rozwój i osiąganie biznesowych celów zależy bowiem w dużej mierze od zadowolenia i motywacji pracowników oraz pozyskiwania wyjątkowych talentów i liderów.

Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny

Employer branding dzielimy na dwie podstawowe kategorie, w zależności od tego, gdzie kierujemy nasze działania. Wewnętrzny employer branding skupia się na komunikacji z osobami zatrudnionymi w firmie i ma na celu przede wszystkim podniesienie ich motywacji, zadowolenia z pracy, zatrzymanie najlepszych pracowników i zminimalizowanie rotacji. Employer branding zewnętrzny obejmuje działania, które sprawiają, że pracodawca jest rozpoznawalny i pozytywnie kojarzony zarówno przez potencjalnych kandydatów na pracowników, jak i przez klientów.

Sposoby na budowanie wizerunku pracodawcy z wyboru

O tym, jak duże znaczenie dla firmy ma employer branding, niech świadczy fakt, że aż 75 proc. osób poszukujących pracy, sprawdza reputację potencjalnego pracodawcy, zanim odpowie na ofertę. Nie trzeba chyba dodawać, że nieodpowiednie traktowanie pracowników jest jednym z dwóch (oprócz zarobków) głównych powodów zmiany pracy. Jaki są zatem podstawowe zasady budowania wizerunku atrakcyjnego pracodawcy?

  • Zapewnienie odpowiednich warunków pracy. Dostęp do napojów: wody, kawy, herbaty, udostępnienie pomieszczeń socjalnych, odpowiednio wyposażonej kuchni, stołówki to już standard, który wpływa na dobrostan pracownika.
  • Benefity dla pracowników. Wiele firm wychodzi poza powyższy standard, dofinansowując pracownikom posiłki czy zapewniając darmowe przekąski i owoce. Wśród najatrakcyjniejszych benefitów pracownicy wymieniają prywatną opiekę medyczną czy ubezpieczenia na życie. Pracodawcy często oferują także dofinansowanie kursów językowych czy studiów. Tego typu działania to nie tylko employer branding wewnętrzny – bo pozwala docenić i zmotywować zatrudnione osoby. Tego typu informacje można zawrzeć również w ofercie pracy, przyciągając najlepszych kandydatów.
  • Integrowanie zespołu. W pracy spędzamy znaczną część naszego życia, a nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że dobra atmosfera w zgranym zespole przekłada się na jego motywację i determinację w realizacji celów biznesowych. Integrować możemy nie tylko przez różnego typu imprezy firmowe, ale również ciekawe wydarzenia i programy wpisujące się w misję i wartości firmy.
  • Działania z misją. Zarobki wciąż stoją na czele listy motywatorów wśród pracowników, ale dla wielu osób równie ważne jest to, aby ich praca miała sens i przekładała się na ogólne wartości. Budowanie wizerunku pracodawcy, którego firma przynosi korzyści społeczeństwu i pomaga ludziom, jest ważne zarówno dla jej pracowników, przyszłych kandydatów, jak i klientów.
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKursy angielskiego – zdalnie czy stacjonarnie?
Następny artykułRozmowa o pracę – podpowiadamy, jak zrobić dobre pierwsze wrażenie