A A+ A++

Biura nieruchomości przetwarzają ogromne ilości danych. I to niezależnie od tego, czy specjalizują się w sprzedaży domów, mieszkań i nieruchomości komercyjnych, czy też zajmują się ich zarządzaniem. Aby zapanować nad wszystkimi dokumentami i przetwarzanymi informacjami, potrzebne będzie dobre oprogramowanie. Podpowiadamy, co posiadać powinno.

Z narzędzi informatycznych korzysta się w każdej branży, również w branży nieruchomości. Dobre oprogramowanie usprawni pracę, ułatwi wiele czynności i pozwoli zachować porządek w dokumentach i danych. Wszystko to przełoży się nie tylko na większy komfort pracy, ale też jakość obsługi klienta, a tym samym opinie o firmie. Na jakie funkcje warto zwrócić uwagę, wybierając program dla biura nieruchomości?

Narzędzia wspierające sprzedaż i prezentację nieruchomości

W przypadku gdy nasza firma specjalizuje się w sprzedaży nieruchomości, każdego dnia agenci mają kontakt z wieloma osobami. Muszą skupiać się zarówno na relacjach z klientami chcącymi sprzedać lub wynająć swoją nieruchomość, jak i tymi, którzy takową zamierzają nabyć. Oznacza to, że jednym z podstawowych obszarów, jakie musi wspierać profesjonalny program dla biur nieruchomości, jest zarządzanie relacjami z klientami. Agent musi mieć możliwość powrotu do rozmowy z klientem, indywidualnych ustaleń i innych informacji. Mając miejsce, w którym może wszystko zanotować, będzie na każde spotkanie przygotowany. Tak samo program powinien wspierać prezentację oferty na stronie internetowej.

Dobrze przy tym, by istniała możliwość tworzenia powiązań między poszczególnymi inwestycjami, lokalami, budynkami. To z kolei pozwoli szybko znaleźć podpięte umowy, klientów i zakres dotychczasowych działań.

Dla efektywnego zarządzania

Zarówno dla biur specjalizujących się sprzedażą, jak i tych, które zajmują się zarządzaniem, ważne będą funkcje wspierające takie obszary jak kadry i płace, księgowość, rachunkowość i wszystko to, co wiąże się z administracją. Trzeba prowadzić kartoteki pracowników, czy wyliczać ich wynagrodzenia. Istotne jest również terminowe rozliczanie się z ZUS i z Urzędem Skarbowym, co wiąże się nie tylko z wyliczaniem odpowiedniej wysokości wpłat, ale generacją wielu dokumentów. Wybierając oprogramowanie, najlepiej skupić się na takim, które zapewnia gotowe szablony dokumentów i pozwala wiele czynności zautomatyzować. Takie możliwości daje na przykład system ERP.

Ponadto w przypadku firm zarządzających nieruchomościami dochodzą kwestie związane z wyliczaniem czynszów i rozliczaniem mediów. Musi też być stały kontakt z kontrahentami i lokatorami. Tutaj także system ERP się sprawdzi, bo nie tylko praca stanie się prostsza, ale oprogramowanie to pozwoli na stworzenie panelu kontrahenta, przez który będą przebiegać płatności. Dzięki temu obieg dokumentów będzie szybki, co docenią i pracownicy biura i sami kontrahenci mający stały dostęp do opłat i innych dokumentów, jakie ich bezpośrednio dotyczą. Wszystko będzie uporządkowane i w jednym miejscu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak on to zrobił? BMW wylądowało na barierach mostu heleńskiego
Następny artykułZiobro stał się głównym szwarccharakterem polskiej polityki. Kryje się za tym prosta kalkulacja