Ślad drugiej jezdni na ponad 9-kilometrowym odcinku S1 widać już było pod koniec zeszłego roku. Teraz katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że w kwietniu wykonany został próbny 500-metrowy odcinek podbudowy bitumicznej.
W drugiej połowie maja – po uzyskaniu pozytywnych wyników badań ułożonej już podbudowy – prace przy układaniu mas bitumicznych na kolejnych odcinkach będą kontynuowane.
Obecnie prowadzone są prace związane z budową konstrukcji drogi na zamkniętej połówce przebudowywanego węzła Mierzęcice.
Budowa drugiej jezdni na trasie S1 do Pyrzowic zakończy się w drugim kwartale 2021
Katowicki oddział GDDKiA poinformował także, że w tym tygodniu przeprowadzono betonowanie na największym na trasie trzyprzęsłowym moście nad Czarną Przemszą.
W sumie, na ponad 9-kilometrowym odcinku między Podwarpiem a Pyrzowicami poza wspomnianym mostem powstaje jeszcze pięć wiaduktów. Inwestycję – wartą 121 mln zł – realizuje konsorcjum firm Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii.
Prace przy budowie drugiej jezdni rozpoczęły się w marcu 2019 roku i zgodnie z planem powinny zakończyć się w drugim kwartale 2021 roku. Wtedy dwie jezdnie S1 łączyć będą węzeł Podwarpie z węzłem Pyrzowice na A1.
GDDKiA poinformowała także, że wojewoda śląski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla kolejnego fragmentu S1: przebudowy prawie 7 km DK1 między Podwarpiem a Dąbrową Górniczą. Podpisanie umowy z wybranym wykonawcą planowane jest na połowę roku. Na inwestycję GDDKiA przeznaczyła 240 mln zł, najtańsza oferta opiewa na ponad 274 mln zł.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS