A A+ A++

“Barbie” wyreżyserowane przez Gretę Gerwig to w ostatnich latach jeden z nielicznych fenomenów popkultury. Obraz zebrał nie tylko dobre recenzje, ale i zarobił jeszcze niebywałe 1.46 mld dolarów. Co więcej, wplótł trochę feministycznych treści do mainestreamu za sprawą swojego momentami dość wywrotowego scenariusza. Ten aspekt był zresztą szeroko analizowany w prasie i serwisach filmowych. Takie sytuacje nie tak znowu często zdarzają się, gdy mamy do czynienia z blockbusterem.

Sukces filmu sprawił, że Mattel Films, czyli jeden z koproducentów “Barbie” i zarazem filmowy dział Mattela, właściciela najsłynniejszej lalki świata, rozochocił się tylko mocniej na kolejne produkty oparte wokół swoich produktów. Teraz padło na Matchbox, kultową serię zabawkowych pojazdów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Film o samochodzikach ma przygotować Sam Hargrave, twórca dwóch części Tylera Rake’a dla Netfliksa. Scenariusz do filmu napiszą David Coggeshall i Jonathan Tropper, którzy wcześniej pracowali m.in. nad “Narodzinami zła”. David Ellison, Dana Goldberg i Don Granger ze Skydance będą producentami wraz z Robbiem Brennerem z Mattel Films. Projekt poprowadzą Aimee Rivera ze Skydance oraz Elizabeth Bassin i Andrew Scannell ze strony Mattel Films.

Na razie nie wiadomo nic o fabule, ale można zakładać, że dostaniemy duży film akcji z wieloma widowiskowymi scenami kaskaderskimi.

Matchbox – kultowa marka zabawek

Przypomnijmy, że marka Matchbox powstała w 1953 r. Jej twórca, Brytyjczyk Jack Odell i współwłaściciel firmy Lesney robiącej odlewy metalowe, postanowił sprostać wyzwaniu, jakie rzuciła mu jego córka. Dziewczynka marzyła o zabawce, którą mogłaby zmieścić w pudełku zapałek i dzięki temu zabrać do szkoły. Odell w wolnej chwili zrobił córce maleńki model walca drogowego.

Zobacz: Już ma milion wyświetleń. Adam Małysz parodiuje Żugajki

Gdy zaniosła go w pudełeczku do szkoły, okazało się, że był to strzał w dziesiątkę. Absolutnie wszystkie dzieci chciały mieć taką zabawkę. Powstała więc słynna seria 1-75, a sukces małych zabawek w kartonikach przypominających pudełka od zapałek przeszedł wszelkie oczekiwania. Staranne odlewy i efektowne opakowania stały się znakiem firmowym Lesneya. Mattel przejął markę w 1997 r.

Resoraki Matchbox od tamtej pory cieszyły się wielką popularnością. Obecnie co sekundę na całym świecie sprzedawane są dwa samochody Matchbox.

W najnowszym odcinku podcastu “Clickbait” rozkładamy na czynniki pierwsze fenomen “Reniferka”, przyglądamy się skandalom z drugiej odsłony “Konfliktu” i zachwycamy się zaskakującą fabułą “Sympatyka”. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOglądaj obrady Sejmu na żywo
Następny artykułW środę 8 maja ciąg dalszy sesji inauguracyjnej Rady Miejskiej Wrocławia [TRANSMISJA]