Ten składający się z 75 elementów zestaw waży tylko 2,5 kg.
Narzędziowniki to temat rzeka. Niektórzy kompletują je sami, inni zdają się na zestawy uniwersalne. Ostatnio wpadł mi w ręce zestaw firmy SBV Innovative Tools (www.sbvtools.pl), w którym zastosowano kilka ciekawych rozwiązań.
Pierwsze z nich: zestaw składa się z dwóch części – podstawowej, zawierające narzędzia, którymi naprawisz 95% motocykli, i dodatkowej (oddziela je czarna lamówka, patrz: zdjęcie) z kluczami do sprzętów danej marki (BMW, Ducati, Triumph). Obie części łączysz napami oraz rzepem, a po zwinięciu zabezpieczasz szerokim pasem zakończonym rzepem i chowasz w wygodnym worku.
Zobacz więcej: Chcesz skompletować własny narzędziownik? Podpowiemy jak to zrobić!
Drugi sprytny patent: w zestawie znajdziesz kilka zmyślnych przejściówek zmniejszających ogólną masę kompletu, podnoszących przy tym uniwersalność i ułatwiających odkręcenie trudno dostępnych śrub. Trzeci patent: grzechotka, mimo sporych rozmiarów, jest lekka. Ta z zestawu waży 170 g, a dla porównania podobna niemotocyklowa to dobre ćwierć kilo. Czwarty patent: praca dobrymi narzędziami oszczędza nerwy i chroni przed jeszcze większym zepsuciem tego, co już jest zepsute.
Na klucze obowiązuje dożywotnia gwarancja, co jest o tyle ważne, że wydanie sporej kasy (ok. 1300 zł) boli nieco mniej, jeśli się wie, iż jest ona rozłożona na wiele lat użytkowania. Niech ten narzędziownik będzie tylko świetnym gadżetem i oby nigdy nie przydał się w trasie.
Klucz do osi |
|
Bez niego trudno będzie zdjąć koło. Większość motocykli ma wkręcane osie kół, ale w niektórych przypadkach jest do tego potrzebny klucz o rozmiarach potężnego imbusa. Pokazana przejściówka pasuje do grzechotki o rozmiarze 3/8 cala i wykręcisz nią ośki mające gniazdo na klucz 17/19/22 i 24 mm. Mimo że jest wykonana z lekkiego aluminium (waży tylko 47 g!), bez problemu obciążysz ją momentem do 120 Nm. |
|
Jeszcze więcej możliwości |
|
Przejściówka z kwadratu 3/8 cala na 1/4 cala. Ponieważ w prezentowanym zestawie jest tylko jedna grzechotka o rozmiarze 3/8 cala, przejściówka na najpopularniejszy na świecie rozmiar wśród małych końcówek, czyli na kwadrat 1/4 cala, oznacza możliwość zastosowania mnóstwa kluczy. Sprytna blokada (w postaci przesuwanego i nacinanego pierścienia) zabezpiecza bit przed wypadnięciem, a po poluzowaniu ułatwia odkręcenie śruby palcami. |
|
Większa uniwersalność |
|
dzięki tej przejściówce klucz płaski będzie pasował również do popularnych bitów. |
|
Klucz z przejściówką do bitów |
|
Dzięki niemu ustąpi każdy wkręt. Żeby odkręcić zapieczone wkręty z łbem krzyżakowym, przyda się coś więcej niż zwykły śrubokręt. Wtedy do akcji wkracza ten niepozorny zestaw narzędzi. Zamocowanie niebieskiej przejściówki pośrodku klucza daje gwarancję przyłożenia dużej siły przy zachowaniu precyzji pracy. Założenie przejściówki na końcówkę z grzechotką ułatwi szybkie i wygodne wykręcenie poluzowanej wcześniej śruby. |
|
Klucz do cewek i wlewu oleju |
|
Dzięki niemu uzupełnisz olej w silniku i wykręcisz świece. Wielu producentów stosuje w swoich motocyklach nietypowe klucze. Ale co zrobić, by w bokserze BMW uzupełnić poziom oleju albo wykręcić uszkodzoną świecę? Bez tego przyrządu się nie obejdzie. Z jednej strony ma on klucz korka wlewu oleju, z drugiej uchwyt umożliwiający zdjęcie cewki ze świecy. Poprzeczka wsadzona w otwór rozwiąże problem, gdy trzeba będzie użyć siły. |
|
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS