A A+ A++

Usprawnienie systemu płatności w naszej firmie jest często kluczowe i pozwala na znacznie lepsze zarządzanie naszą firmą. W przypadku małych firm często samodzielnie radzimy sobie ze zorganizowaniem wszystkich płatności, dopilnowywaniem niezbędnych terminów od naszych klientów czy też księgowaniu już otrzymanych płatności i przypisywaniu ich do faktur, które wystawiliśmy. W wielu przypadkach jednak w nieco większej firmie będziemy potrzebowali znacznie lepszych rozwiązań, które są automatyczne i pozwalają na usprawnienie całego procesu płatności.

Jak działa monitoring płatności?

Monitoring płatności jest usługą, którą zwykle wykupujemy we współpracy z firmą windykacyjną. Nie ma ona jednak na wstępnym etapie na celu windykowania należności, a jedynie monitorowanie statusu wszystkich należnych nam faktu czy też środków z innych źródeł. Na etapie monitorowania firma zewnętrzna wykorzystując narzędzia systemowe takie jak oprogramowanie, za nas zajmuje się między innymi kwestiami takimi jak: dostarczanie faktur klientowi, informowanie go o upływającym terminie jej zapłaty, przypomnienia i wezwania w razie ewentualnych problemów z uregulowaniem należności. Powierzając zewnętrznej firmie zajmowanie się w pełni wszystkimi naszymi płatnościami mamy zatem pewność, że wszystkie kwestie zostaną domknięte tak jak należy, klient otrzyma fakturę, zostanie poinformowany o konieczności jej zapłaty w razie, gdyby się spóźniał. Mało tego. Ta sama firma będzie mogła również w naszym imieniu zająć się windykacją kłopotliwego zadłużenia w przypadku, gdy klient nie zapłaci i będzie się od tego uchylać. Można zatem powiedzieć, że podpisanie umowy z firmą zewnętrzną na monitoring płatności jest swoistym przedłużeniem naszego działu finansowego i optymalizuje proces przyjmowania płatności.

Kiedy warto rozważyć rozpoczęcie monitorowania płatności?

Monitoring płatności sprawdza się przede wszystkim w większych firmach, gdzie obroty są dość duże, a my nie jesteśmy już w stanie całkowicie ręcznie obsłużyć kwestii wysyłania faktur, przyjmowania płatności i wszystkich innych kwestii związanych z rozliczeniami naszej firmy z kontrahentami i klientami.

Windykacja płatności – czasami konieczna

W niektórych sytuacjach również koniecznie będzie rozpoczęcie procesu windykacji. W takich sytuacjach również biuro, które zajmuje się monitoringiem naszych płatności jeżeli mamy podpisaną stosowną umowę, w naszym imieniu rozpocznie cały proces i zajmie się odzyskaniem należnych nam od klienta pieniędzy.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDynata rozwija współpracę z Google stając się partnerem YouTube w zakresie pomiarów skuteczności reklam w wykorzystaniem narzędzia Brand Lift