A A+ A++

Mokika – Gabinet Terapia dziecka – Monika Miśkowiec, to miejsce pełne pasji, radości i zaangażowania w prawidłowy rozwój dziecka. Naszym celem jest stymulowanie, rozwijanie wszystkich funkcji poznawczych dziecka, tak aby nie były one wyznacznikiem jego przyszłości.

Najważniejsze jest dla nas dziecko, jego dobro, motywacja i samopoczucie. Rozwijamy jego mocne strony, wskazujemy jak przełamywać strach i lęk. Budujemy poczucie własnej wartości. Uczymy się przez zabawę i twórcze rozwiązywanie problemów.

Nazywam się Monika Miśkowiec i od 5 lat prowadzę Gabinet Terapii Dziecka. Od października 2020 roku dołączyły do mnie dwie niesamowite terapeutki Renata Kubasik i Monika Walkosz – Kleta.

                        

Tworzymy wykwalifikowany zespół, a łączy nas wspólna pasja – praca z dzieckiem.
Nasi terapeuci w czasie zajęcia dbają o dobór odpowiednich metod i form pracy tak, aby dzieci rozwijały swoje mocne strony.
Gabinet kieruje swoje usługi do dzieci od pierwszych chwil życia do lat nastoletnich, nie zależnie od trudności psycho – ruchowych. Jak również rodziców, którzy otrzymają od nas wsparcie i konkretne wskazówki do pracy z dzieckiem.
Różnorodność zajęć daje możliwości stymulacji wszystkich funkcji poznawczych. Dzieci mają możliwość doskonalić takie umiejętności jak: kreatywność, samoobsługa, prawidłowe zachowania społeczne, spostrzegawczość, pamięć wzrokową i słuchowa, zdolności manualne, czytanie, liczenie, komunikacja alternatywna, wychowanie słuchowe.
Oferujemy zajęcia takie jak:
Trening umiejętności społecznych TUS – co ćwiczymy:
Umiejętności prospołeczne: kontakt wzrokowy, prawidłowy dystans, mimika, postawa ciała.
Komunikacja: umiejętność słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, kontrola tonu głosu, prowadzenie dialogu, pytania zwrotne.
Emocje: rozpoznawanie i nazywanie swoich uczuć, umiejętność stopniowania uczuć, radzenie sobie z trudnymi sytuacjami, reagowanie na zaczepki, podpuszczanie, poszukiwanie pomocy i wsparcia.
Umiejętności planowania: przygotowanie do zajęć, podejmowanie decyzji oraz osiąganie kompromisów, planowanie wspólnej pracy, budowanie tożsamości, poznanie swoich mocnych i słabych stron.

Sensoplastyka – jest poznawaniem otaczającego nas świata poprzez połączenie silnych doznań dotykowych, wzrokowych, smakowych i słuchowych. To metoda wspierania rozwoju poprzez stymulację sensoryczną oraz swobodę procesu twórczego. Główną zaletą sensoplastyki jest to, że wykorzystuje wyłącznie naturalne składniki, które najczęściej mamy zawsze pod ręką w kuchni, np. mąkę, sól, makaron, barwniki spożywcze.

Terapia funkcji poznawczych – zajęcia korekcyjno – kompensacyjne: jej celem jest usprawnienie funkcji zaburzonych analizatorów, kompensacja braków, ćwiczenie pamięci, koncentracji, doskonalenie umiejętności czytania, pisania, ortografii, wzbudzanie motywacji u dzieci oraz stwarzanie okazji do odnoszenia przez nie sukcesów. Podczas zajęć dobierane są odpowiednie techniki i metody wpływające pośrednio i bezpośrednio na poprawę osiągnięć dydaktycznych, co zdecydowanie wpływa na lepsze funkcjonowanie emocjonalne i społeczne dziecka.

Nauka czytania i pisania metodą symultaniczno – sekwencyjną prof. Jagody Cieszyńskiej – metoda ta odnosi się do organizacji funkcji językowych mózgu: mechanizmy symultaniczne, czyli globalne, całościowe odbieranie informacji, za które odpowiedzialna jest prawa półkula, jak i sekwencyjne, linearne, za które odpowiada półkula lewa. Nauka czytania odbywa się w trzech etapach, takich samych jak podczas uczenia się mowy – powtarzania, rozumienia oraz nazywania.

Nauka liczenia za pomocą klocków Numicon – klocki Numicon zostały zaprojektowane tak, aby dzieci mogły się nimi bawić, przyglądać się i zauważać prawidłowości oraz odkrywać wzory podczas ich używania. Podstawowe ćwiczenia i zadania odwołują się do kluczowych pojęć matematycznych: myślenie matematyczne, wzór, kolejność, porównanie, liczenie, wyjście poza przeliczanie, zapis pozycyjny, dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie, kształt

Komunikacja wspomagająca i alternatywna Makaton, Mówik – to proces wspomagania zdolności mówienia. Dziecko, dorosły wzmacnia i uzupełnia mowę. Gwarantuje zastępczy sposób porozumiewania się gdy dziecko nie osiąga umiejętności komunikacji werbalnej – nie zaczyna mówić. DLA KOGO? Dla dzieci i dorosłych, których mowa trwale lub okresowo utrudnia codzienną komunikację.

Stymulacja resztek słuchowych – wychowanie słuchowe – zajęcia nakierowane są na rozwój i stymulacje resztek słuchowych – wychowanie słuchowe, budowanie i rozwijanie słownika mowy biernej i czynnej, kształtowanie nowych pojęć, nauka czytania, pisania, liczenia. Metody i formy pacy dobierane są indywidualnie do każdego dziecka.

Wczesna interwencja logopedyczna – celem logopedy wczesnej interwencji, jest niedopuszczenie do rozwoju patologii twarzy i narządów mowy, wzmocnienie mięśni warg, języka i podniebienia miękkiego, a także stymulowanie obszaru ustno-twarzowego, które najefektywniejsze jest właśnie w pierwszych miesiącach życia dziecka.

Ruch rozwijający Weroniki Sherborne – podczas regularnych spotkań w małych grupach dziecko ćwiczy w parze z rodzicem lub wolontariuszem. Dzieci wykonują ćwiczenia ruchowe, które rozwijają świadomość własnego ciała, świadomość przestrzeni, umiejętność wchodzenia w relację oraz komunikację. Podstawą metody jest ruch, jego naturalność, kontakt z dorosłym oraz spora dawka radosnej zabawy.

Terapia ręki – to nie tylko ćwiczenia dłoni i palców, ale przede wszystkim ćwiczenia całego ciała. Terapia opiera się w głównej mierze na usprawnianiu małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb dziecka. Terapię zawsze poprzedza diagnoza, skoncentrowana na rozpoznaniu stopnia trudności u dziecka.

Masaż dziecka i niemowlęcia Shantala – Masaż Shantala to starożytna technika masowania ciała niemowląt oraz małych dzieci, która trafiła do zachodniego świata z Indii.
Korzyści płynące z masażu dziecka: pomaga w uregulowaniu snu, poprawia trawienie, zapobiega kolkom, wycisza, uspokaja, podnosi świadomość własnego ciała, jego granic; w ten sposób wzmaga poczucie bezpieczeństwa, poprawia, wzmaga więzi z rodzicem, podnosi odporność organizmu, stymuluje układ hormonalny.

Nasz zespół to: Oligofrenopedagog, pedagog, surdopedagog, Terapeuta ręki, Instruktor masażu Shanatli, Terapeuta wczesnej interwencji logopedycznej
Gabinet znajduje się w: Czarnym Dunajcu przy ul. Kmietowicza 238   oraz w Zakopanem przy ul. Jagiellońskiej 24
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji, to zadzwoń tel. 600 094 657 lub odwiedź na  https://www.facebook.com/mokikagabinet

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Międzynarodowy Dzień Wolontariusza zostań przyjacielem WOŚP
Następny artykułBiałystok. Zabytek do remontu. Prace w VI LO podzielono na etapy