A A+ A++

Wyrazili je na spotkaniu, jakie odbyło się w tej sprawie w Urzędzie Miejskim w Rabce-Zdroju. Wzięli w nim udział przedstawiciele PKP, władze miasta i mieszkańcy.

Jak mówili przedstawiciele państwowej spółki kolejowej, aktualnie trwa projektowanie zakresu modernizacji linii kolejowej, która będzie fragmentem przyszłej linii Kraków – Podłęże – Zakopane. Na terenie Rabki-Zdroju PKP, oprócz wymiany torowiska, planuje m.in. likwidację większości przejazdów kolejowych. Tymczasem władze Rabki-Zdroju i mieszkańcy obawiają się, że zwiększony ruch pociągów plus mniejsza liczna przejazdów kolejowych sparaliżuje ruch samochodowy w mieście.

Według planów, nowa linia kolejowa na terenie Rabki-Zdroju ma biec w starym śladzie. Część przejazdów będzie zlikwidowana m.in. przejazd za stacją w Chabówce lub przy butiku Azja na ul. Zakopiańskiej w Rabce-Zdroju. W zamian zaprojektowana zostanie droga równoległa, która umożliwi mieszkańcom przejazd do centrum Rabki. Koło wspomnianego butiku i na skrzyżowaniu ul. Podhalańskiej i Zakopiańskiej powstaną ronda. Mniej więcej w połowie drogi między oboma rondami, naprzeciwko dawnej bazy PKS i supermarketu Tani, powstanie wiadukt i przejazd pod torami, a dalej przez pola poprowadzi nowa droga, która będzie wylatywać koło GS-u na ul. Podhalańskiej. Zlikwidowany zostanie przejazd kolejowy na ul. Podhalańskiej, czyli koło Janosika. Utrzymane zostaną przejazdy na ul. Orkana, czyli koło dworca kolejowego i na ul. Jana Pawła II, przy Techbudzie. Zlikwidowanych ma zostać również większość przejazdów kolejowych na trasie do Zarytego, ale dojazdy do osiedli i do centrum miasta mają umożliwić nowe drogi, wybudowane wzdłuż linii kolejowej, dwupoziomowe skrzyżowania (na przejeździe kolejowym na Polczakówce) i przejścia podziemne.

Planowane inwestycje nie wywołały jednak zachwytu wśród mieszkańców, którzy przyszli na spotkanie. Część z nich obawia się budowy nowych dróg, które zwiększą ruch na spokojnych dotychczas osiedlach. Inni martwią się, że likwidacja przejazdów kolejowych utrudni i wydłuży drogę do centrum. Obawy dotyczą też tego, że zwiększony ruch pociągów przez miasto wiązać się będzie z hałasem i paraliżem miasta. Dlatego padł m.in. pomysł budowy estakady na ul. Jana Pawła II.

Przedstawiciele PKP zanotowali propozycje i obiecali się do nich odnieść. Część, jak estakadę, odrzucili. Zapowiedzieli też, że jeśli będzie konieczność, wezmą udział w wizji lokalnej, żeby omówić konkretne rozwiązania. W planach są kolejne spotkania.

Wartość całego przedsięwzięcia „Podłęże – Piekiełko” wraz z modernizacją linii Chabówka – Nowy Sącz szacuje się na ponad 7 miliardów złotych.

Według przeprowadzonych analiz, przebudowa całej linii pozwoli na skrócenie drogi pociągiem z Krakowa do Zakopanego do dwóch godzin.

Na zdjęciu prace geologiczne na terenie Rabki-Zdroju związane z przygotowaniem dokumentacji projektowej dla inwestycji.

r/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPogorszyły się warunki drogowe. Sytuacja na Ropskiej Górze jest bardzo zła.
Następny artykułMIĘDZYRZECZ: Lubuszanie chcą decydować o regionie