Migasz? Bez obaw – Koleje Śląskie też
Jak skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego? To proste – link znajduje się w prawym górnym rogu strony internetowej kolejeslaskie.pl i jest oznaczony ikoną dwóch dłoni. Kliknięcie uruchamia aplikację, pozwalającą na połączenie się z tłumaczem online i kontakt z pracownikami regionalnego przewoźnika we wszelkich sprawach związanych z podróżą Kolejami Śląskimi.
Rozmowa w czasie rzeczywistym
– Za pośrednictwem tłumacza Polskiego Języka Migowego możliwe jest połączenie z infolinią pasażerską, koordynatorem do spraw dostępności i sekretariatem Kolei Śląskich – wyjaśnia Maciej Pezdek, z Biura Prasowego Kolei Śląskich i dodaje: – Usługa jest dostępna również we wszystkich naszych kasach biletowych, Centrum Obsługi Pasażera i na pokładzie pociągów Kolei Śląskich. Jest bezpłatna i dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 20.
Proces tłumaczenia odbywa się na zasadzie trójstronnej wideorozmowy pomiędzy pracownikiem obsługującym klienta, tłumaczem a osobą Głuchą. Dzięki temu osoby z niepełnosprawnością słuchu mogą z niej korzystać kupując na przykład bilet w kasie regionalnego przewoźnika lub szukając informacji na temat połączeń kolejowych.
Co ważne z tego udogodnienia mogą skorzystać nawet osoby nie posiadające smartfona czy tabletu. – Pracownik Kolei Śląskich obsługujący klienta także może zainicjować połączenie z tłumaczem PJM za pośrednictwem smartfona służbowego – mówi Maciej Pezdek.
150 podróżnych w 2023 roku
Z tłumaczem języka migowego w Kolejach Śląskich można się łączyć od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 20, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. W 2023 roku z usług tłumacza skorzystało blisko 150 podróżnych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS