A A+ A++

Rusza kolejny etap wdrażania systemu roweru metropolitalnego Mevo dla mieszkańców 16 gmin Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, w tym Rumi. Jest to faza testów zewnętrznych.
 

Zewnętrzny rozruch systemu Mevo 2.0. rozpoczyna się dziś (13 września). To etap, w którym użytkownicy będą mieli możliwość rejestracji w systemie i sprawdzenia komfortu użytkowania rowerów. Na ulice gmin biorących udział w projekcie łącznie wyruszy – zgodnie z zapisami umowy – 1600 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 500 jednośladów klasycznych. Łącznie 2100 pojazdy, czyli połowa docelowej floty.

Najważniejsze informacje przekazane przez OMGGS:

  • Na pierwszym etapie nie wprowadzamy limitu użytkowników mogących pobrać aplikację i zarejestrować się w systemie. Będziemy sytuację monitorować na bieżąco, by w przypadku jakichkolwiek problemów wprowadzić pauzę i dać hiszpańskiemu operatorowi czas na wprowadzenie poprawek.
  • W testach przez najbliższe kilka tygodni użytkownicy będą darmowo korzystać z rowerów.
  • Celem testów jest sprawdzenie, czy hiszpańska firma, która wygrała przetarg na operowanie systemem, poradzi sobie ze sprawnym ładowaniem rowerów, ich relokacją, działaniem call center oraz systemem IT.
  • Wkrótce zostanie opublikowana prosta ankieta online. Umożliwi ona nadsyłanie uwag.
  • Etap testów jest bezpłatny, jednak pozostawienie pojazdu poza stacją to koszt 10 zł – użytkownik zostanie wcześniej poinformowany w aplikacji, jeśli znajdzie się poza strefą.
  • Przez ostatnie trzy tygodnie odbywał się pierwszy etap testów. Główne opinie testerów to: świetny napęd ciężar nie przeszkadza w jeździe, na plus ładowarka do telefonu.

Rozruch zewnętrzny to kolejny etap testowy funkcjonowania systemu roweru metropolitalnego. Służy sprawdzeniu jego działania na większej grupie użytkowników przy wzmożonym obciążeniu aplikacji mobilnej i systemu do raportowania. To również test dla hiszpańskiego operatora, jak poradzi sobie z relokacją rowerów i wymianą baterii. Zachęcam wszystkich do zgłaszania wszelkich nieprawidłowości do Centrum Kontaktu (58 739 11 23), w ciągu kilku dni na naszych stronach dostępna będzie też ankieta umożliwiająca zgłaszanie uwag bezpośrednio do OMGGS-u – mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0.

Do dyspozycji zarejestrowanych użytkowników będzie nieodpłatna subskrypcja abonamentu. Niezbędne będzie podpięcie w aplikacji aktywnej karty płatniczej. Umożliwi to pobieranie ewentualnej dodatkowej opłaty w kwocie 10 zł za pozostawianie rowerów poza stacjami.
 

Na terenie 16 gmin biorących udział w projekcie znajduje się 717 stacji postoju Mevo. To punkty, do których należy odstawić rower po zakończonej jeździe. W trakcie testów możliwe będzie korzystanie zarówno z roweru tradycyjnego, jak i ze wspomaganiem elektrycznym.
 

Na czas testów zewnętrznych wyłączona została funkcja postoju, tak by użytkownicy nie blokowali rowerów przez cały dzień.
 

Jednoślady będzie można parkować jedynie w strefie działania systemu. Pozostawienie ich poza terenem gmin uczestniczących w projekcie i nieprzestrzeganie zasad regulaminu spowoduje zablokowanie konta użytkownika na miesiąc. Uniemożliwi to korzystanie z Mevo w fazie testowej.

Wypożyczenie i zwrot roweru

Użytkownik będzie mógł zarejestrować się za pośrednictwem aplikacji mobilnej Mevo dostępnej do pobrania ze sklepu play bądź app store. W trakcie rejestracji trzeba będzie podać imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.

Rower można wypożyczyć z poziomu aplikacji poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się w przedniej części roweru i jego ramy.

Dokonanie zwrotu roweru powinno odbyć się w dozwolonej strefie. Chcąc zaparkować rower poza stacją postoju, użytkownik zobaczy w aplikacji stosowny komunikat. Za zwrot jednośladu poza stacją zostanie naliczona opłata w kwocie 10 zł. Należy założyć blokadę znajdującej się na tylnym kole i przejazd w aplikacji zostanie zakończony automatycznie.

W przypadku problemów z aplikacją, wypożyczeniem czy zwrotem roweru należy zgłosić się do Centrum Kontaktu, nr tel. 58 739 11 23. Infolinia jest czynna codziennie w godz. 7-21. Użytkownicy mogą kierować uwagi również na adres e-mail: [email protected].

Link do pobrania aplikacji.

Rowery na ulicach Obszaru Metropolitalnego

W trakcie rozruchu wewnętrznego do siedziby operatora regularnie docierały rowery ze wspomaganiem elektrycznym. Łącznie 1800 jednośladów Segway już w sierpniu znajdowało się w Gdańsku. Również 1050 rowerów tradycyjnych jest gotowych do wyruszenia na ulice Obszaru Metropolitalnego.

Do dyspozycji użytkowników w fazie testowej będzie 1600 „elektryków” i 500 „klasyków”. Mieszkańcy Gdańska, Gdyni i Sopotu będą dysponowali odpowiednio 869, 444 i 66 rowerami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 271, 139 i 21 jednośladami klasycznymi.
 

W Tczewie, Rumi oraz Pruszczu Gdańskim dostępne będzie odpowiednio 48, 31 i 36 Segwayów oraz 16, 10 i 11 rowerów tradycyjnych. Po ulicach Redy będzie jeździło 15 „elektryków” i 5 „klasyków”.
 

W przypadku Kartuz i Pucka liczba ta wyniesie 23 i 9 oraz 8 i 2. Odpowiednio mieszkańcy Władysławowa, Sierakowic oraz Żukowa będą dysponowali 17, 6 i 8 jednośladami ze wspomaganiem elektrycznym oraz 5, 2 i 3 “klasykami”.
 

W Somoninie i Stężycy dostępne będą po 4 Segwaye oraz po 1 rowerze tradycyjnym.

Do dyspozycji mieszkańców Kosakowa będzie 12 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i 3 rowery klasyczne, a po ulicach Kolbud będą jeździły 2 rowery tradycyjne i 8 ze wspomaganiem elektrycznym.

Podsumowanie wewnętrznych testów systemu

Wewnętrzne testy systemu roweru metropolitalnego rozpoczęły się 16 sierpnia i zostały zakończone 6 września. W tym czasie przedstawiciele gmin biorących udział w projekcie, pracownicy OMGGS-u oraz specjaliści rowerowi sprawdzali m.in. techniczne działanie aplikacji mobilnej czy Centrum Obsługi Klienta. Weryfikowana była również pojemność baterii. Testerzy na jej pełnym naładowaniu pokonywali dystans powyżej 100 km, zgodnie z założeniami umowy. W czasie wewnętrznych testów systemu odbyły się dwa szkolenia z systemu do nadzoru i raportowania.
 

Kilka elementów systemu IT, aplikacja i serwis internetowy wymagają jeszcze poprawek, brakuje też kilku funkcji, jak np. liczba pokonanych kilometrów, które zostaną wprowadzone w etapie II.
 

OMGGS zwraca się z prośbą do mieszkańców metropolii o zgłaszanie swoich uwag do Centrum Kontaktu.

W drugim etapie testów została wstrzymana funkcja pauzy/postoju, aby uniemożliwić jednemu użytkownikowi korzystanie z roweru przez cały dzień.

Pełny start systemu

Zewnętrzna faza wdrażania systemu to drugi etap testów. W tym czasie mieszkańcy sprawdzą komfort korzystania z rowerów, a serwis IT zostanie poddany testom obciążeniowym, ale przede wszystkim będą mogli zgłaszać wszystkie zauważone błędy i usterki. To czas zaangażowania użytkowników w testy, by wspólnie z OMGGS-em i operatorem wypracować najlepsze rozwiązania. Gdy wszystkie elementy funkcjonowania systemu będą działały bez zastrzeżeń, na ulice Obszaru Metropolitalnego może wyruszyć cała flota rowerów.
 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZderzenie auta osobowego i motocykla
Następny artykułZapałowski z granatnikiem, Ziobro z grzybami. Polowanie na niezdecydowanych w internecie