Konsumenci alarmują o nieuczciwych praktykach firmy z Katowic świadczącej usługi hydrauliczne. Szukając w internecie hydraulika, trafiają na ofertę wykonawcy, który nie podaje danych swojej firmy, a jedynym sposobem kontaktu jest numer telefonu. Kolejno przedsiębiorca przed rozpoczęciem prac albo w ogóle nie informuje klienta o cenie albo rażąco zaniża jej wartość. Dopiero w trakcie lub po wykonaniu usługi konsumenci otrzymują ostateczną informację o jej wysokości – bywa, że nawet czterokrotnie wyższej od pierwotnie ustalonej.
Przykładowo, jedna z konsumentek przed przystąpieniem do wykonania usługi wyraziła zgodę na zapłatę przedsiębiorcy wynagrodzenia w maksymalnej wysokości 1 140 złotych. W trakcie wykonywania usługi, bez porozumienia z konsumentką, kwota do zapłaty otrzymana smsem opiewała już na 4 250 złotych!
Tylko w jednej ze zgłoszonych spraw klientka otrzymała fakturę. W pozostałych informację o cenie konsumenci otrzymują za pomocą wiadomości SMS.
Równie często prace zostają wykonane nienależycie, a konsumenci pozostają bez możliwości zgłoszenia reklamacji. W większości spraw klienci nie posiadają bowiem danych rejestrowych przedsiębiorcy, a jedynie jego numer telefonu.
Jak się chronić?
Miejski Rzecznik Konsumentów apeluje o ostrożność i podaje kilka kluczowych zasad, które pomogą uchronić Państwa przed oszustwem:
- Uważnie sprawdź ofertę – sprawdź, czy na ulotce reklamowej lub stronie internetowej firmy znajdują się nazwa i dane adresowe oraz rejestrowe przedsiębiorstwa (NIP, REGON). Brak danych? Nie zlecaj usługi!
- Sprawdź przedsiębiorcę przed skorzystaniem z usługi – zapytaj znajomych, zadzwoń do rzecznika konsumentów i przeczytaj opinie innych konsumentów o wykonawcy w intrenecie
- Ustal z wykonawcą cenę usługi przed rozpoczęciem prac w formie pisemnej (np. dokument, sms, wiadomość email) – każdy rzetelny przedsiębiorca powinien przedstawić pisemną wycenę jeszcze przed przystąpieniem do wykonania usługi i musi uzyskać państwa wyraźną zgodę na jej rozpoczęcie
- Domagaj się rachunku lub faktury – wydanie tego dokumentu to obowiązek przedsiębiorcy i podstawa do ewentualnej reklamacji
Co zrobić w przypadku problemu?
Miałeś do czynienia z nieuczciwym wykonawcą? Nie wiesz co robić? Skontaktuj się z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Tychach.
ul. Barona 30/410, III piętro, kontakt (32) 776-36-77 lub (32) 780-50-63
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS