Techniki upscalingu obrazu zagościły już na stałe w grach PC-towych. NVIDIA DLSS, AMD FSR i Intel XeSS trafiają do coraz większej liczby tytułów, zwiększając znacząco liczbę FPS-ów. Firma Microsoft planuje już wkrótce mocno uprościć ich implementację. Poznaliśmy pierwsze informacje na temat DirectSR. Głównym celem jest ułatwienie pracy deweloperem gier i poszerzenie listy tytułów wspieranych przez wszystkie wymienione techniki.
Podczas GDC 2024 Microsoft zaprezentuje API DirectSR, które pozwoli deweloperom za pomocą pojedynczego kodu zaimplementować wszystkie trzy techniki upscalingu obrazu w grach.
Super Resolution może w przyszłości trafić do każdej aplikacji uruchamianej na Windows 11. Microsoft już testuje tę funkcję
Od pewnego czasu wiemy, że Microsoft pracuje nad Auto SR, który ma umożliwić stosowanie upscalingu także w aplikacjach nie wspierających natywnie tej funkcji. Kolejnym pomysłem amerykańskiej firmy jest DirectSR. Nazwa nie bez powodu nawiązuje do API DirectX, które jest dzisiaj podstawą dla większości gier dostępnych na rynku. DirectSR pozwoli na stosunkowo łatwą i bezproblemową implementację w grach techniki DLSS oraz rozwiązań konkurencyjnych. Będzie to możliwe dzięki wspólnemu zestawowi danych wejściowych i wyjściowych. Do zaimplementowania różnych technik upscalingu obrazu wystarczy pojedynczy kod.
System Windows doczeka się funkcji AI, która pozwoli wymazywać obiekty ze zdjęć. Zupełnie jak w programie Adobe Photoshop
Więcej konkretów na temat DirectSR zostanie zaprezentowanych podczas wydarzenia GDC 2024, które odbędzie w drugiej połowie marca w San Francisco. API będzie częścią dostępnego publicznie pakietu Agility SDK. Na tej podstawie deweloperzy będą mogli przetestować DirectSR i podzielić się uwagami z Microsoftem. W praktyce API może być małą rewolucją w kwestii implementacji technik upscalingu obrazu. Obecnie nierzadko mamy do czynienia z sytuacją, w której gra oferuje na premierę wyłącznie DLSS lub FSR. Ujednolicenie kodu implementującego te funkcje uprości cały proces i zabierze deweloperom argumenty, które były głównym wytłumaczeniem dla braku określonych technik w grach. Oczywiście potrzebna jest też wola producentów kart graficznych, by nie blokowali oni wsparcia dla konkurencyjnych rozwiązań.
Źródło: Microsoft
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS