Stopniowe ulepszenia będą wprowadzone w Budapeszcie i Spa, po tym jak rozwój bolidu w sezonie 2024 przyczynił się do upragnionego zwycięstwa Lewisa Hamiltona, który czekał na nie prawie trzy lata.
W niedzielę, po pełnym emocji wyścigu, Lewis Hamilton odniósł swoje 9. zwycięstwo u siebie w Silverstone i 104. w karierze, wyprzedzając Maxa Verstappena z Red Bulla i Lando Norrisa w McLarenie.
Po zwycięstwie George’a Russella w Austrii, to drugie zwycięstwo Mercedesa z rzędu w tym roku.
Na Red Bull Ring zawodnicy Mercedesa skorzystali z zamieszania wynikającego z kolizji Verstappena i Norrisa, ale gdy Russell i Hamilton zajęli pierwszy rząd startowy w Silverstone, Mercedes utrzymał wysokie tempo i wygrał w pełni zasłużenie wyścig na ojczystej ziemi.
Dla Mercedesa było to potwierdzeniem słuszności obranego kierunku ulepszeń, a szef zespołu Toto Wolff obiecał, że zespół z siedzibą w Brackley zastosuje nowe części w dwóch pozostałych wyścigach przed letnią przerwą.
– Jeśli chodzi o osiągi, to będzie jeszcze lepiej – powiedział. – Wprowadzimy aktualizacje na wyścigi w Budapeszcie i Spa.
– Nie daliśmy się ponieść emocjom, kiedy odnieśliśmy zwycięstwo w zeszłym tygodniu, korzystając z zamieszania [Verstappena i Norrisa] i dziś odnieśliśmy w pełni zasłużone zwycięstwo.
– Mieliśmy dobre tempo i widać było i George’a i Lewisa na prowadzeniu. Byliśmy szybcy w niemal każdych warunkach.
Wolff powiedział, że wysiłki rozwojowe Mercedesa w końcu „zaskoczyły”, pozwalając Hamiltonowi odnieść zwycięstwo, zanim przejdzie do Ferrari w 2025 roku.
– Kiedy weźmie się pod uwagę, że pięć wyścigów temu nie byliśmy nawet pretendentem do podium, to teraz możemy śmiało powiedzieć, że ulepszenia zaczęły działać – wyjaśnił.
– Nagle wszystko to, co nie miało sensu, nabrało sensu. Kierunek rozwoju okazał się słuszny. Znajdujemy rezerwy i przekłada się to na czas okrążenia.
– Tak nie było przez ostatnie dwa lata. Nie mogliśmy dać kierowcom samochodu, który pozwoliłby im walczyć o zwycięstwa.
Lewis Hamilton, Mercedes-AMG F1 Team, 1st position, celebrates in Parc Ferme with a Union flag
Autor zdjęcia: Andy Hone / Motorsport Images
– Ostatnie zwycięstwo Lewisa w Silverstone odniesione dla Mercedesa, jest niemalże bajkowe. Nie mogliśmy tego lepiej zaplanować. Udowodniliśmy, że to co dotychczas zrobiliśmy, jest słuszne.
Hamilton objął prowadzenie na 12. okrążeń przed metą po tym jak Norris zbyt późno zjechał po opony slick. Nadal jednak musiał odpierać ataki Verstappena, który miał twardsze opony w odróżnieniu do miękkich Brytyjczyka.
– Nie mieliśmy już średnich opon – powiedział Wolff, wyjaśniając wybór.
– Nie wierzyliśmy, że twarda opona jest tą właściwą. Z perspektywy czasu prawdopodobnie odpowiednią kolejnością byłyby średnie, twarde i miękkie, ale degradacja naszych opon była mniejsza w porównaniu do McLarenów i to zapewniło nam zwycięstwo – podsumował.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS