A A+ A++

Ponad 1200 km zasięgu na jednym ładowaniu – i to bez szczególnego oszczędzania baterii. Tę barierę przekroczył właśnie elektryczny Mercedes-Benz Vision EQXX, który bez ładowania dotarł z Niemiec aż do Wielkiej Brytanii.

Mercedes Vision EQXX wyznacza drogę rozwoju elektromobilności

Premiera elektrycznego Vision EQXX miała miejsce na początku tego roku. Producent chwalił się wówczas szokującymi osiągami, aerodynamiczną stylistyką i generalnie – pokazał, że rynek samochodów elektrycznych jest dla Merdecesa wyjątkowo istotny.

Jeszcze w kwietniu Vision EQXX wykonał testową trasę z okolic Stuttgartu, poprzez Szwajcarię i Włochy aż do Francji. Wówczas samochód przejechał na jednym ładowaniu niespełna 1000 km. To wynik jak najbardziej imponujący, jednak wykonany w dość sprzyjających akumulatorom samochodu elektrycznego warunkach. Mercedes od kwietnia stale pracował nad wydajnością Vision EQXX, żeby w końcu pochwalić się kolejnym rekordem – pokonaniu 1200 km bez przerwy na ładowanie.

Dokładnie 1202 km zasięgu – i to bez ładowania. Taki wynik elektryka jest naprawdę imponujący

Elektryk z zasięgiem 1200 km to naprawdę świetne osiągnięcie

Wiemy doskonale, jak często wyglądają deklaracje producentów elektryków dotyczące „realnego” zasięgu na jednym ładowaniu. Wszystkie te wartości wyglądają dobrze „na papierze”, natomiast podczas codziennego użytkowania, przy włączonym radiu, klimatyzacji i ładowaniu smartfona – okazuje się, że pozostały zasięg na wyświetlaczu topnieje w mgnieniu oka i nijak ma się do tego, co obiecywał producent.

Mercedes Vision EQXXMercedes Vision EQXX po dotarciu na Silverstone miał jeszcze zapas baterii, aby zrobić kilka kółek na torze – i to z prędkością autostradową

W przypadku Vision EQXX pokonanie 1200 km rzekomo nie wiązało się z wyjątkowym oszczędzaniem baterii. Mercedes-Benz twierdzi, że „podczas podróży ze Stuttgartu do Wielkiej Brytanii na tor Silverstone(…) samochód wykorzystał swój innowacyjny system zarządzania temperaturą i osiągnął średnie zużycie energii 8,3 kWh/100 km podczas dużego natężenia ruchu, letnich temperatur i przy prędkości nawet 140 km/h”.

Niestety – brak jakichkolwiek nagrań z całej podróży. Szkoda, bo chętnie zobaczyłbym wideo z 1200-kilometrowej podróży elektrykiem bez postoju na ładowanie. Cała trasa miała Mercedesowi zająć 14 godzin i 30 minut przy średniej prędkości 83 km/h.

Jak myślicie? Nawet jeśli 1200 km okaże się realne przy określonych warunkach, to czy 1000 km jest wystarczającym zasięgiem, który można zaakceptować w elektryku? Dajcie znać w komentarzach.

Źródło: Electrek, grafiki: Mercedes

Przeczytaj także:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWykorzystaj czas wakacyjny do tego, aby zwiększyć Sprzedaż
Następny artykułPolskie siatkarki w meczu towarzyskim lepsze od Koreanek