A A+ A++

Podmiotem nabywającym akcje holdingu Mediacap w wezwaniu będzie spółka Ravenmedia.

Wezwanie zostanie przeprowadzone w dwóch fazach – pierwsza faza przyjmowania zapisów potrwa od 3 do 18 listopada, a druga od 19 listopada do 2 grudnia br. W procesie pośredniczy BM mBanku.

W porozumieniu wzywającym do sprzedaży akcji Mediacapu oprócz Ravenmedia są Posella IF1, Posella, Jacek Olechowski, Edyta Gurazdowska, Marcin Jeziorski i Artur Osuchowski,

Spółka Ravenmedia nie ma obecnie żadnych akcji Mediacapu, prezes Mediacapu Jacek Olechowski bezpośrednio i poprzez dwie zagraniczne firmy ma 9,8 mln walorów stanowiących 52,08 proc. kapitału holdingu, wiceprezes Edyta Gurazdowska – 1,32 mln akcji stanowiących 7,02 proc. kapitału, wiceprezes Marcin Jeziorski – 855,2 tys. akcji, 4,54 proc. kapitału, a przewodniczący rady nadzorczej Artur Osuchowski – 137,7 tys. akcji, 0,73 proc. kapitału.

Udziałowcami Ravenmedia są menedżerowie Mediacapu Edyta Gurazdowska i Marcin Jeziorski oraz spółka Posella IF1 kontrolowana przez Jacka Olechowskiego.

Poprzednie wezwanie na akcje Mediacapu nie doszło do skutku

Porozumienie akcjonariuszy pierwszy raz wezwanie na walory Mediacapu ogłosiło na początku lipca. Początkowo zaproponowało 2,70 zł za walor, natomiast w połowie sierpnia podwyższono cenę do 3,25 zł.

W połowie lipca fundusze MetLife Dobrowolny Fundusz Emerytalny, Rockbridge TFI, Quercus TFI i Familiar SICAV-SIF zapowiedział, że nie sprzedadzą posiadanych akcji Mediacapu po 2,70 zł, oceniając, że taka cena nie odzwierciedla wartości godziwej tych walorów. Natomiast Kalasideco Holdings zadeklarował, że chce sprzedać posiadane 292,5 tys. akcji Mediacapu po 2,70 zł.

Pod koniec sierpnia pośredniczące w wezwaniu biuro maklerskie mBanku poinformowało, że w związku z nieziszczeniem się warunku określonego w wezwaniu na Mediacap, nabywający, czyli Ravenmedia, nie kupi akcji spółki. Chodzi o niespełnianie się warunku, o którym mowa pkt. 30 wezwania, czyli wymóg podjęcia przez walne zgromadzenie spółki uchwały o wycofaniu akcji spółki z obrotu na GPW do 24 sierpnia.

Mediacap dokupił udziały Freundschaft i LTTM

W środę na koniec sesji giełdowej kurs Mediacapu wynosił 3,26 zł (w ciągu środowej sesji wzrósł o 12,4 proc.), co daje kapitalizację w wysokości 61,35 mln zł.

W pierwszej połowie br. Mediacap w ujęciu skonsolidowanym osiągnął wzrost przychodów o 29,3 proc. do 65,73 mln zł i wyniku netto z 2,44 mln zł straty do 1,56 mln zł zysku.

W połowie marca poinformowano, że należąca do Medicapu Grupa Freundschaft (wówczas działająca jeszcze pod nazwą The Digitals) za 270 tys. euro przejmuje 25 proc. udziałów agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa (obecnie Freundschaft), stając się jej jedynym właścicielem. Tydzień później ogłoszono rebranding Scholz & Friends Warszawa na Freundschaft, a Grupy S/F (obejmującej też agencje Booost, The Difitals i Emlab) na Grupę Freundschaft.

W drugiej połowie maja Mediacap dokupił za 4,2 mln zł 18,43 proc. udziałów agencji influencer marketingu LTTM, dzięki czemu ma już 94,85 proc. jej walorów. Do Grupy LTTM należą zajmujące się influencer marketingiem agencje TalentMedia, LifeTube i Gamellon (dwie ostatnie zostały przejęte w 2019 roku) oraz kupiona pod koniec ub.r. spółka Gameset. W skład grupy kapitałowej Mediacap wchodzi też firma badawcza IQS.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł1,05 mln widzów „Ninja Warrior Polska 4”. Polsat wiceliderem w 16-49