rozwiń ›
Mazda MX-5 2024 – pierwsza jazda
To jeszcze nie czas na emeryturę. Mazda MX-5 wjeżdża na rynek w najnowszej odsłonie po drobnych zmianach i choć nie każda spodoba się dotychczasowym klientom, większość z nich pozwoli pozostać MX-5 “jedynym takim” samochodem w salonach. Wybór roadsterów na rynku jest dziś bowiem ograniczony jak wybór wegańskich dań w knajpie ze stekami. Rywali dla Mazdy tak naprawdę nie ma, bo choć w salonach BMW nadal można kupić Z4, jest ono większe, droższe i mocniejsze, a grające w jeszcze innej lidze Porsche Boxster zniknęło już z polskiej strony marki.
Mazda MX-5 świętuje 35-lecie modelu i pozostanie w ofercie jeszcze przez jakiś czas. Nadeszła jednak chwila, w której roadster musiał zostać dostosowany do zaostrzonych, unijnych norm – zarówno jeśli chodzi o emisje, jak i obowiązkowe systemy bezpieczeństwa. Co nowego w Maździe MX-5?
Mazda MX-5 już tylko z silnikiem 1.5
Główną zmianą jest zastąpienie dotychczas oferowanej jednostki 2.0 Skyactiv-G silnikiem 1.5 Skyactiv-G. Mniejszy, benzynowy motor będzie teraz jedyną opcją, a dwulitrówka wypada z oferty na wszystkich rynkach z wyjątkiem brytyjskiego, choć i tam sprzedaż wersji 2.0 będzie limitowana czasowo.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS